28 Mayıs 2008 Çarşamba

ASLINDA SIKINTI VAR,ARILAR TAŞINACAK BE::(((

Bizler kamu çalışanı olduğumuz için,birde hizmet biriminde olunca vatandaşlarımıza nasıl davranacağımız hakkında eğitimler alıyoruz.Bayağıda faydalı bilgiler ediniyoruz ve çokta eğlenceli geçiyor.Resmin solundaki bizim eğitmen hocamız İsmail Karasu,diğer kişi ise belediyemiz personelinden Ömer terzi.İsmail beyin sitesi,belki ilerde kendisine arıcılık teklif edebiliriz.Bize stres yapmayıon diyor ama kendisi İstanbulda stressiz yaşıyordur kesin::))

http://www.ismailkarasu.com/
Şimdi yukardaki fotoda karamsar bir durum var.Kimin işi daha zor::)) Bir cevap verin bakalım::))Yani en zor şartlarda bile pes etmek yok.Bu resim çoktandır bende konu arıyordum ve buldumda haaa.Bizim Muhteşem doktorumuz anaarı üretmeye başlamıştı hatırlarsanız.İşi gücü yok anlamadığı janteri birinden denemek için istemiş.İstediği kişide işten anlamıyor.Daha önce adamcağız janteri koymuş kovana otomatik anaarı üretilir sanmış::))Bizimki uyanıkya birde ben deneyeyim demiş.Jantere anaarı nasıl konur tarif ettik oda dediklerimizi uyğulamış.4 Gün sonra anayı çıkarıp çanaklarıda memelere takacaktı.Telefon çaldı dedim iş tamam.Ama telefondaki ses öyle değil yıkılmış biri var.Abi janteri açtım anaarı ölmüş yumurtada yok.Ne yapayım daha sonra denesemmi.Bende olumlu bir bahane arıyorum anayı doktor öldürdü ya.Abi anayı nasıl koydun elinde eldiven varmıydı::)) Vardı dedi,abi öyle olmaz hemen bir anaarı buL ve eldivensiz tekrar kapat jantere.Gayette ciddi bir şekilde gazı verdik.Ben ne dersem tamam abi diyordu zaten,tekrar bir anaarı koydu ve başardı.Ayrıcada kendine geldi be yav.Geçenlerde Muhteşem abi diyorki o an öyle bir oldumki arıcılığı bile bırak lan bu senin işinmi diyordum arıcılığı bırakacaktım nerdeyse dedi.Birde ben janter kullanmadım ekipmanları var,Janterde ana arı öldüğünü daha yeni öğrendik.Aslında doktorun hatası yoktu ama o zaman bu bilgi olmadıgı için ihale ona kesilmişti.Yani başkaları yapar veya yapıyorsa sizde kesin yaparsınız,bu bukadar basit::)))
İnsanlar kendilerini nasıl görmek isterlerse öyle olurlarmış.İsmail hoca öyle dedi.Senden adam olmaz,kız sen kocaya gitsen 3 gün sonra geri gelirsin,biz bu işi yapamayız gibi bir sürü atasözü güyaaa.Olumlu düşünebilmek için okadar güzel şey varki. Mesela biri ayakkabıım yok diye üzülüyormuş,bir bakmış ayaksız biri var karşıda hemen sevinmiş haline.Bazı afrika resimleri vardı,herkes aç.Bizim çöpe giden ekmek ve yiyecekleri bir düşünün hele.Mesela ingilterede elma alacaksan kiloyla degil taneyle alabiliyormuşlar,bizde pazardan sonra dökülen elmaların haddi hesabı varmı.En etkili örnekte herkes gözlerini kapatsın.Kapattık dediki doğuştan körüz hiç bir şey görmedik.Birileri renkleri söylüyor kırmızı ne renk hiç görmediniz,nasıl siz bilmediğiniz ve görmediğiniz bir şeye ne cevap vereceksinizki.Sonra gözlerinizi açın dedide körlükten kurtulduk dünya varmış,halimize ne kadar şükretsek azdır.Herkes halinden menmun olmaya bilir ama beterinde beteri vardır.Adamı idam etmeye götürüyorlarmış,biri demişki son duanı yap.Yav ne duası bak asmaya götürüryorlar demiş.Biraz sonra asılacaklar gurubundan bunu ayırmışlar demişlerki senin hakkında yeni bir karar geldi sen kazığa oturtulacaksın::(((

Konu motivasyon,lütfen kurbaga ve leylege,yada kediye odaklanmayın::))Biri gene provoke ediyor::)))
İnsanın 70 yıllık ömrü olursa yukadraki tablo çıkıyor karşımıza.En fazla yaptığımız yaptığımızda uyumakmış. En fazla işimize yarayacakta en az yaptığımız ibadetmiş.Eğitimde ilgimi çeken resimleri çektim.Belki sizinde ilginizi çekebilir.Bu arada buradanda İsmail Karasu beye teşekürlerimi ileteyim.
Dün iş çıkışı acil yapılacak işlerden kutulara şuruplu kek verme vardı,gece saat 9 olmuş ben hala kutularla boğuşuyordum.Eve geldiğimde saat 9,30 du.Hayırlısıyla bir arıları taşısaydım gene içimi bir tasa kapladı,hiç sevmiyorum arı taşımayı.Ama taşımadanda olmuyorki.
Dün akşamdan bir kovan dikkatimi çekti.Erkekleri kapı dışarı etmeye başlamışlar,bu ne demekti.Artık burada nektar bitmeye başladı başının çarasine bak diyordu arılar bana.
Dün akşamdan bir başka not ise,benim meşur 14 numarayı açtım be.Yaklaşık 8 çıtaydı 5 çıta arı ancak kalmış.Tüm yavruları anaarısı ve balı elinden gittiydi pazar günü.Daha kafesle verdiğim anayı çıkaramamışlar ben çıkardım.Nasılda sakinleşip kanat çıpıyorlardı acıdım hallerine.
Ayrıca yeni numarasınıda taktım.Barıştık be::))
Kovanların siması degişmeye başladı ama,harabeye çelik kapı takmak gibi bir şey oldu bu plakalar.Çünkü kapaklar gene yok kovan çatısız be.Bu sene kışın beni kimse rahatsız etmesin arkadaşlar beni kendi halime bırakın.
Plakalardaki numaralar çıkartma.Ayrıca seyyar bir şey düşünüyordum dedim alırlar,sonrada dedimki yav adamlar kovanı alıyor.Ama genede iki vidalı yaptım gerekirse sökülüp takılabilir aynı kalıpta deldim sökülüp takılmada aynı yerler kullanılması açısından.Mutahit elinde numara kalmayınca ne varsa çaktı bana.::))
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

5 yorum:

emin benli dedi ki...

ya buçuklu kovan nasıl olur acaba diyordum.böyle oluyormuş demekki

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

yedi taksim beş -yedi taksim 6 pek bir şey anlamadım. kovanlar 7 katlı değillerki yoksa benmi yalnış görüyorum:::)))

Ali Türk dedi ki...

Abiler sonuçta her kovanda degişik numara olmuş olacak.Bunda anlamayacak ne varki.Birde numaralama yönetmeligini biliyorum.Burada buçuk yok aslında bir tarla düşünün,tarlayada yedi numara verilmiş,içinede 7-8 tane ev yapmışlar.Aynı binalardaki gibi kat sitemi geçerli tarla aynı yedi,gerisi sıralanır yedi taksim bir,iki ve yedi taksim sekizde biter.7/8::)) Yanikatlı bina numarası yedi darire bir no7 D 2 gibi.Şimdi bir numarataj dersi vermedigimiz kalmıştı onuda verdik.::))Birde aslında arı takiplerinde şimdi aklıma geldi 7 numara çok iyi kızlarınada taksim vereceksinki yazmanba bile gerek yok bunun anası yedi taksimleride kızları her senenin renginide vur al sana şahane bir kayıt sistemi.

Heralde anlaşılmıştır anlamayana numarataj yönetmeligi var göndereyim okusun::)))

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Yaaa bak nasıl kendin tuzağa düştün:)o kurbağa benim, kuşta sensin adamın boğazını öyle sıkarlar işte yuttururmuyum kendimi be varmı işi öğrenmeden senin boğazı bırakmak. İşte adamın boğazında böyle kalırlar. sizin hoca bu eğitimi geçen sene verseydi sana, düşmezdin elime. Yok gaz vermişte, felanmış, filanmış adamın boğazını böyle sıkarlar erkeksen pardon leyleksen öğretme be:)Birde o kedi hiç yabancı değil ama allah allah nerde karşılaştık onunla ya:)bide demek GS liymiş he:) aynada aslan gördüğüne göre ha ya sahi sen aynaya bakınca kendini kuş pardon kanarya mı görüyon FB lisin ya hani:)yok yok sizin hocaya helal olsun iyi eğitim vermiş size bu tür gazlarla iyi çalışır ve mutlu olursunuz harifede belediye bunun için para vermiştir zaten:)

Ali Türk dedi ki...

Sadece ve sadecegülüyorum,bir şey yazmayacağım::::::::::))))))))))))))))))))))))))))))))))