26 Mayıs 2008 Pazartesi

25 MAYIS 2008 OFF,ANAM OFF....

Pazar günü ilk olarak bir arılığa ğittim.Hafta arası bir abimiz geldi,adı Seyithan Aydın dediki benim kovanlarda acayip erkek var bir bak.Bende dedimki cumartesi veya pazar mutlaka uğrayacam.Adamın 12 arısı var, bu sefer iki günde yetmeyecekti,doktorun 8 arıya 2 gün ancak yettiydi de::))Arıların içine bir girdim aman Allahım.İlk üç kovan erkek üretimine geçmiş,yav doğru dürüst bir kovan yokmuki geçti içimden.Kovanları kendisi su kontrasından yapmış,idareten baktım.12 kovandan 9 tanesi sorunsuz .Üç tanesini bakalım tarif ettim hatta birinin tüm çıtalarını silkeleyip kendim aldım,başka kovanlara verdik.Tariftende anlamıyor,ilk defa yumurtayı gördü.Baktım anlamayaca dedim,böyle açık ve kapalı çıtalkardan 4 gün sonra bir çıta ver.Amcanın işi zor ve benimde şimdilerde boş vaktim yok.

Yanındakide torunu,ben fazla anlamıyorum ilerde bu arılara bakar dedi.Korkmuyormu dedim sokuyorlar genede giriyor içlerine diyor,demekki bu velet te hasta::))

Bir haber öcesinde bir resim yüklemeyi unutmuşum demiştim,bu resim o işte.Tam felaketler surası,tüm güdümsüzler bu sıradalar.::))En başta 51 var geçen sene 3-4 anaarıyı kesti.Yanındakide 34 katlı ama panik bir şey demekki bu sırada durmaktan pisikolajisi bozuldu.Onun yanındaki iyi gidiyordu 10 çıtaya geldi ben böldüm,miller metodu ve meme beslettik ikinci oğuluda veren kovan.Çünkü miller çıtası verdigimde başka çıtalara yumurta aşırmış.64 dün yanındaki 13.Bahara çıktıktan sonra anayı kaybetti,Muğladan gelen arılardan anaarı üretmiştik ilk olarak büyük şefe,onun yumurtasındanda bana ürettik,hala kendine gelemedi.13 çün yanındakide 18 oda bir tuaf yerli diye bildiklerimden gelişmedi hala sürünüyor,heralde komşulara ayıp olmasın diye yapıyor.18 yanı başındakide 1 numara oda bahara çıktıktan sonra anayı kaybetti sürün bee.bir bu yandakide hastalandı böldüm dedavi etmnek için.27 yanındaki ise 4 numara anasını ısğpartaya saldık,balkon sosyetesini verdik bayagı tırmalıyor ama hala kata gelemedi.Sıranın sonunda ise anarısının ayagı sakat olan çıktı,aldım anayı 13 yalancıya kağpılmıştı ona direk verdim kabul ettiler 13 hala iki çıta::((15 şin durumuda iyi degil,şimdi bunları üst üste koyuyorum bunlarında yanlarındakilerden etkilenip etkilenmediklerini düşünmeye başladım.Çünkü bir arı yavru uçurunca yanındakide başlıyor,demekki bunlardada kıskançlık var,artık arı pisikolojisi varmı yokmu siz karar verin.
Geçenlerde bahsi geçmişti,genç anaarılar her göze iki üç hatta dört yumurta bile atar.Bu yurkardaki çıtalar garibime ufak geliyor dön dön ne yapsınki.Bende aşagıda gelecek bu anaarıyı 14 nolu kovana verdim,5 tane kabarmış petek var doya doya bir yumurta at deliler rahat bırakırsa tabiki.
İlk yavru kapatan anaarılarımız 14 nolu kovana kafesle verdim,Allah sonunu hayreylesin,14 beni mafetti hafta sonu::)))
41 Nolu kovanın anaarısı,memeler vardı kapalı,buda yumurta atmaya devam ediyordu.Ertesi gün öldürüp yeni anaarı verecektim yerine.Ereğli'den Haydar Çelik abi o anaarının daha tüyleri dökülmemiş bana yollayabilirmisin.hay hay dedik,hepsinin tüyü dökülene kadar kullanacaksak ülke olarak bal üretimimiz normaldir 14-15 kilo olması.Çinde 6 ayda bir anaarı degişiyorlar.Bir anasız kovanı varmış meme beklemiş memedeki anada ölünce buna sulandı,al tepe tepe kullan. Madem kargo parası verecek dedim içimden birde yeni ana kafesledim.Benim ilk ürettigim 47 nolunun kızları.Yokardaki benekliyle bu kardeş biri siyah biri renkli.7 kardeşten biri degişik renk çıktı işte oda bana denk geldi kovana verdim bakalım yaşatacaklarmı verdigim kovan afetti çünkü.
Haydar'cığım anaarıları kargoya verdim,fakat kaşıgı unuttum.Bir daha Ereğli'ye geldigimde lütfen orada olun.Taa kalkıp geçenlerde Çanakkale dönüşü Ereğlide indim.Ne Selahattin abi var nede sen,böyle olmuyor ama.Ereğlide bir tek doktor varmıştı onada şükür ortada kalmadık::)))
Hazırlıklara başladım hem oğula giden arı varmı onlara bakıyorum,hemde katlı arılara ızgara koyup,aşagıdanda üst kata kapalı yavru alıyorumki.Aşağıya örülü petek veriyorum şimdiki atılan yumurtalar trakyada tarlacı olacaklar.Bir nevi zoraki yumurta attırıyorum arılarıma.Bu günlerdede bal geliri güzel,onlarıda tespit ediyorum,arıları taşımadan balı olanlardan olmayanlara paylaştırırım her sene.Bir arıya bir iki çıta verdikmi gittigimiz yerde sorun olsa bile bu ballarla iadare ederler.
Heralde ay sonuna Şile Kızılca köyde olacağız.Yavaş yavaş toparlanmaya başladım,Şu an 26 katlı arım var.Gidene kadar da 30 katlım olur,gitigim yerdede 30 katsız arıyı desteklemede kullanacagım.Ama bu sene sadece tarlacılarını alıp katsızları elimden geldigince besleyip,katları katlılardan alıp destekçilere verecegim.Çünkü geçen sene gördüm kestneye çalışan arı bitiyor,yedekleri katlı olacak şekilde çalışacağım,nasipse görecegiz birlikte.
Artık bir ızgara yesek laf söz oluyor.Elli seferkaşarlı veya karışık tost yiyoruz kimsenin gıkı çıkmıyor be. Birisi yazmış ismi önemli degil diyorki,bakan falanda geçmiyor çalıştırsak.Bir ızgaraya akşama kadar çalışırdı diye.Yuh yani yazacaksan doğru yaz orada iki gün çalışıldı.
Güle saplanan bir bal arısı,şahane bir görüntü.Hep arılarımı yiyecek bir seferde ağkurdu kelebegi ye.İlk defa örümceğe aferin oğlum dedim ama kızmı oğlanmı bilmiyorumki.
Güzel bir resim daha.Bu 14 numaralı kovan.Cumartesi arka sırayı bitirdim,ön sıraya geçtim.Bunun sol yanında bir kovan onun yanındada dag tipi kovan var.O sırada üçüncü arı.Sıra buna geldi açmamla bana dalması bir oldu.Bir çıta çekmiştim geriye veremiyorum.Sadece surat maskesiyle çalıştım o gün.Ama arı feci saldırıyordu,hemen elimdeki çıtayı bir boş kovana atım,bunun çıtasını koymadan kapattım.Yukardaki resim kovanın artık dagıtılmış hali o beni mafetti bende onu.Önüne kafesle anayı koydum nasıl sarıyor birde aç kaldı tüm çıtalarını alıp sadece boş 5 kabarmış çıtaya mahkum oldu artık.
Furuktöz keki vardı onu sulandırıp verdim sadece,ama bir sürüde genç arısı sagda solda telef oldu,iyide oldu,hayatımda bunun kadar saldırgan arıya henüz raslamamıştım.Buna ne oldu hala anlamış degilim.Manyak arının teki,elini uzatıyorsun afrika arısı gibi,kovan harekete geçiyor.Bir doktor yetmiyormuş gibi birde hacı amcayla uğraşıyorum.Bana dedi o kovanda ne yapacaksın dedimki anasını bulup öldüreceğim.Yav arının saldırganlıgı babadan diyor bana,haydaaa.Şimdi babasını ben nereden bulacamki arının,anasını bulup bu ırkı yok etmeliyim diyorum hala babadan diyor,iki tanede gidip ona yapıştırdılar hacı amca vın::))Gördünmü şimdi babayı.Baba zamanında emaneti anaya bırakıp rahmetli olmuş::)))Pazar günü arılığa gelince direk körügü yaktım.Maskeyi giyindim.Kestane bal sağımından beri eldiven giyinmiyordum,eldivenleride giyindim.İlk 14 numaraya gittim.Bir çıtası yoktuya, dalak asmış inekler.Hemen havalandılar.Hiç bir şey para etmiyor ne yaparsan yap.
Hemen kovanı yerinden aldım,bir kaç metre öteye koydum.Yerine boş bir kovan koydum bir kaçta örülü çıta hemen kaçtım her tarfım arı.Eldiven olmasına rağmen durumlara bir bakın::))İğneleri temizledim tekrar yatıştılarmı diye göz atıyorum ama ne mümkünki.
Ama bu cenazenin kalkması lazım ortadanAma her yerlerim yanıyor.Şurup bir elimde fısfıslayacamya,körük bir elimde hiç biri faydasız biraz su atayım dedim.Beşlik su şişeleri varya tepesini keserim arı falan soktugunda direk yanınızda su olursa koku kalmaz elini daldır çıkar ,hem fıs fıslarken eliniz şerbetleniyor devamlı ben çalışırken iki üç litre açıkta su olur,ama iş bitimi o suyu dökün unutursanız bir sürü arı girer ve ölür.Neyse su kabını getirdim.
Biraz su attım gene havalanıtyor tam kudurmuş bir arı var elimde.Bende tepem attı ne yapsan madem olmuyor.
Devirdim elimdeki suyu kovana alın dedim hep onlar sokuyor ben kıvranıyorum karşılık vermeye başladım yani.Birde tekme attım yerdeki kovana gene kaçtım böyle bir şey olamazya.
Biraz uzaklarda dolaştım,iğneleri temiliyorum,tekrar gene gittim bir çuval attım kovana üstüne bir örtü tahtası.Geçtim sıranın öbür başına başladım çalışmaya ama ön sırayı o gün bitiremedim.Akşama doğru tekrar gittim tüm açık kapalı yavrularını aldım,kovanıda devirdim yeni kovana yukardaki resimler aslında sona geleceklermiş::))Tabi anaarıyı öldürdüm.Doktor diyorki o anaarı öldürülürmüydü,ne yapacaktık abi dedim, üretip çok sakin diye balkonlara gönderecektik dedi::)))Normalde 5-10 iğneyle bende şişme olmaz kaç iğne yedigim bellisiz ve ellerimi eldivenin üstünden soktular. Gene birileri kardeşim uzuvlarınız çekip çekip yayılamayın diyebilir,ama desin yaynladım genede::))
İlk defa mum eritmeyi deneyelim dedik pazar günü o güzelim sıcaklar yok oldu birde pazar yagmur yagdı.
Tam eriyecekken hava kapattı bakalım ne olacak açı düşük sanırım bayagı dikilmesi lazım aletin.Artık notlarımı eve getirmiyorum arılıktan gelirken yapılan işleri makroyla çek yetiyor.Bazen defter evde kalıyorolmuyor yani.
Hafta içi ilçe tarıma uğradım bu plakalarla alakaşlı bilgi almaya tam bilgi alamadık.Asıl arılara bakan arkladaşlar görevdelerdi,bende Mehmet Ali ve Veysel beylerle sohbet ettim.
Boş zamanlarımızın bazı yerlerindede ot biçmeye çalıştık tabiki:::))
Bu 14 tam bela akşam üzeri bir giderken göz atayım dedim.Bir baktım önünde yumak olmuşlar.Yav kafesten bu kadar sürede anayı çıkarmalaru mümkün degil.Diğer arılara çalışıyorumya,eldiveni çıkarmıştım,gene yumagı dagıtıp içindeki anayı alana kadar üç iğne daha yedim.Nereden çıktı bu kovana geldi anlamadım gitti yeni bir anaarı,bende boş kutulardan birine saldım gitti.
14 Numaranın
önündeki yumak filmi.
Not.Yer satıldı,hacı amcada bende kendime yer bakıyorum artık::(((
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

6 yorum:

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Abi hebrini okudum takılıyım da ne diyim diyordum ama bu film müthiş olmuş tek başına valla helal olsun

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

Ya senin çektiğin ne kardeşim bir doktordan, bir arılardan,
Rizeli salihin kulakları çınlasın o hırçın arıyla nasıl mücadele edileceğini anlatırken sende gülerek filmini çekiyordun o zaman o taktiğin işine yarayacağını düşünürmüydün.
Ha sahi etkili oldumu bari.Kovana tekme taktiği bizede lazım olur bakarsın bilgimiz olsun.
Bu arada geçmiş olsun.

Ballı Baba dedi ki...

Allah kolaylık versin, ne diyeyim başka. Ama şu Ereğli işine aklım ermedi, bahsettiğin Ereğliden senin haberin yok galiba, çoğrafya bilgini tazelemen açısından söyleyeyim biz Karadeniz Ereğlideyiz, doktor Marmara Ereğlide. Birde konya ereğlisi vede Yalovada da Ereğli var karıştırma, yoksa bu kafayla çoooook ararsın bizi....
Not Açık adresim Karadeniz Ereğli.

TUNCAY HADİSE dedi ki...

Ali Abi,
Hani 5-10 iğne bizi yıkamaz diyordun.Deli arı adamı öyle nakavt eder işte.Bizimkiler ondan daha deli;kovan kapağını tıklat yeter.
Gel bu kovanları güvenlik şirketlerine bekçi köpeği olarak verelim işlevselliği daha etkili olur.
Onunla geçmiş olsun,ben de o anayı imha ettim ama dağıttığım kovanlara kötü örnek olurlar diye de korkuyorum.
Saygılar.

emin benli dedi ki...

Benim kovanlar öyleydi.Analarını para verip değiştirdim.Bir tane kalmıştım.Onlarıda böldüm.Uysal yumurtalardan verdim,ana yaptılar.
Böldüklerimden biri aynı sokmaya devam etti.Lan dedim sizi bana sayı ilemi verdiler.Kovana bir tekme.o sinirle çıtalarını ne gelirse çiğnedim.Hırsımı aldım.Zarar ettin diyen olabilir ama ben rahatladım.Kaç gün geçti .Hiç pişman değilim.Tek pişmanlığım niye daha önce yapmadığım.

Ali Türk dedi ki...

Doktorum filimlerin bir çoğu yanlız ve trı potsuz çekilmiştir.Sendeki gibi sinema sahneleri düzenleme şansımız yok::))


Zafer abi kovana tekme taktiği sadece,arı beni sokarken benim ayaklarım armutmu topluyordu dememek için::)) misilleme yaptım be::))

Selahattin abi Allah hepimize kolaylık versin.

Yav hu ne kadar çok Ereğli varmış memlekette::))
Abi Ereğli'ye geldim sen genede yoktun abi ben anlamam::))

Tuncay kardeşim biz öyle nakavt filan olmadık.Dün açtım 14 numarayı mum gibi olmuş.Balları gitti yavruları gitti anada kafeste nasıl kanat çırpıyorlardı bir görseydin.Ama 8 çıta arı 5 çıta yok gibi dememekki balları alınınca çoğu intihar uçuşuna gitti vede iyi oldu.Birde yeni numarasını taktım,anayıda kendim bıraktım kafesten resimleri var.Ayriyetende hiç sokmadı::))Ama asıl beni düşündüren 5 çıta kapalı yavruyu bir katlıya verdim kestanede o kovan beni oyacak şimdi de:))))

Emin abi bende saldırgan arı yoktu.Bu melezleşmelerden böyle ilğinç arılar çıkabiliyormuş.Çünkü kullandığımız arılar ıslah edilmedikleri için acayip bir melez arı bollugu var.Bu melezlerdede neler çıkacagı meçul.Böyle içlerindede çılgınlar çıkabiliyor.

Aslında bu tür arıları diplomalılara vermek lazım.Çünkü onlar görevlerini yapmadıkları için bunlar oluyor.

Ayrıca ne yaparsan yap tekmelemek çiğnemek o anki hırsından kaynaklanıyor insanın.Huyu bu ne yaparsan yap.En iyisi ananın işine son vermek.Ben Yıllar önce TKV den anaarılar almıştım.O kadar sakindilerki,kovanı soy soğana çevir arı arkadaş sen ne yapıyorsun hayırdır demezdi.Dediğim dönemlerde Bulğar bilim adamları filan çalışıyordu TKV de.Şimdi ordan gelen anaarılarda sakin degil.Aynı soyu devam ettiremediler.Bir şeyin devamının olması için safı lazım,bana kalırsa bunlar bir yerde hata yaptılar ve o arı serisi kalmadı.Benim arılarımda TKV den gelenlerin devamından işte yıllarca bir daha anaarı almamıştım.Şİmdide daha iyi gözlemler yaptığımı sanıyorum,yedekli çalışıp sorun olan anaarının kafasını uçurmak lazım,kendi kendine işkence ve maskeye esir etmenin bir anlamı yok.Kalın sağlıcakla.