27 Nisan 2008 Pazar

MİLLER METODU ANAARI ÜRETME SERİSİNE DEVAM EDİLDİ

"Miller metodu ananaarı üretimi" için, dört gün önce bu ham petekli çıtaları üç arı kovana birer çıta vermiştim.Kutu fazla ne kadar üretsem yer var siz bir kovanda yaparsınız.Bu gün baktığımda iki petek işlenmiş ve yumurta atılmıştı.

Önemli bir not.Anaarı üretenlerin planları bozuluyor,anaarıyı vereceginiz kutulara 3-4 gün öncesinden arı koyun ve kutuları karanlık ve serin bir yere kaldırın yiyeceklerini vererek.Daha sonra dışarıya çıkartıp anaarı memelerini verin,bu önemli detay ilk anaarı üretenleri zor durumda bırakıyor.Bu sistemi uygulamadan verilen arılar kutuları terk ediyor,herkesin haberi olsun.
Hemen anaarı üretmek için hazırladıgımız kovana verilmek için düzenlenmesi gerekiyor.Benim verdigim yerlerin üzerinede erkek arı gözü örmüş.Ham peteklerede işçi gözü vardı,bende işçi gözü olan yumurtalı yerden petekleri W şeklinde kestimki memeler sarktığında alması rahat olsun diye.
Anaarı üreteceğimiz kovanlarda varroa mücadelesini daha iyide yapsak her ihtimale karşı ben erkek ürettiğim,açık erkeklerdende bir çıta üretim kovanına veriyorum.Arada kaçan varroa varsa erkekleri çok sever oraya gitsin,girer bir anaya kanatsız çıkmasın diploma ve suni dölleme yok işte,önlem alıyoruz.O kadar erkegin içine genede anaarı işçi yumurtası bırakmış,20 gözden fazla anaarı memesi bağlamış hepsini eve getirdim yenmezki birden::))Yavaş yavaş icabına bakacam.Memeleride temizledik,artık verdigimizden başka yumurta yok kovanda.Bu meme temizleme işi kesinlikle çıtalar silkelenerek yapılacak.Yoksa mutlaka gözden kaçan olur.
Bu kovana iki çıta verdim miller metodu için.Ve hangi kovanların yumurtası çıtalara yazdım sonra karışıyor,işi baştan sıkı tutmak lazım çok üretimlerde.
Bu günlerde formigi degişik şeylererde deniyorum,kumaşa veriyorsun bir gecede uçuyor,karton fena degil,birde süngerde uyguluyorum bakalım oda hemen uçacakmı.Anaarı üretimi yapılan kovanlarda çok iyi varroa mücadelesi şart.
Birde anaarı üretimi yapılan kovan çok iyi beslenmeli,bu kovan strese girerse memelrin çogunu bozar bir kaç meme bırakır,hem iyi beslenirse işçilerde çok arısütü üretilecegi için kaliteli anaarı üretmiş oluruz.

Daha önce istedigim kovanlara verdigim çıtaların ikisine yumurta atılmış.Anaarı üretecegimiz kovana vermek için benim verdigimin üzerine erkek gözleri ilave etmiş.Bazı yerlerdede yumurta yoktu,bende erkeklerin oldugu yerleri ve yumurtasız yerleri kestim.Yumurtalar kenarlarda yani,anaarı üretecek kovana verilecek hale gelmiş oldular.Yanlız çalışmak çok zor oldu, petegi kesecem çıta durmuyor,dizimle tuttum bir elimde makina bir elimdede maket bıçagı ama filimler şimdilik idare eder.Finişte hepsini bir filimde toplarsam iyi olacak.Şu filimleri bir kesip eklesem neler yapacamda daha öğrenemedik.İnşallah onuda çözeriz ilerde.




Burada ilk çıtayı vermişim,bir başka çıta daha getirereğim.şu an arıların başka seçenekleri kalmadı tüm açık yavrulu çıtaları alınmıştı,gözden kaçanlar olmuş 15 civarı meme başlamışlar sütlerini almak için onlarıda kesip eve getirdim.Vermiş oldugum çıtalardaki yumurtalardan anaarı memeleri inşaatına başlayacaklar.Çok iyide besliyorum sıvı ve katı şekilde.

Bu filimde ikinci çıtada geliyor,buda bir başka kovandan yumurtalı.Bu sistem hemen yapılacak bir şey degil.Ben çalışan biriyim,larva tranferi yapsam,iş çıkışı malzemeleri ayarlasam tarnsfer beş dakika sürmez.Hemen anaarı üretimini başlatırım,ama bu sistemde daha önceden çıtayı verip örülüp yumurta atılmasını beklemek gerekiyor,ama zamanı olanlar için sorun değil.Zaten ben bunu herkesin anaarı üretecegi bir metot var diye daha önceden planladım ver yayınlıyorum.Bir filim daha var o hata veriyor daha sonra başka bir bilgisayardan yükleyecem.

Not.Bir kaç konuyuda belirteyim bunlar önemli.Anaarı memeleri genelde kapandıktan sonra taşınması çok dikkatli yapılmalı,yoksa memelerden ölü çıkıyor,açıkken taşımada sorun olmuyor,taşınmasa daha iyi olur.Silkeleme bile zararlı aslında çıtadayken.Yurt dışında izledigim filimler var ya fırçayla süpürüyor yada memeyi göstermek için parmakla meme arılardan temizleniyor.Verdiğimiz zararları biz görmediğimiz için her şey normal geliyor.

Birde anaarılar yumurta attıktan sonra 10 günlük devrede hala gelişimi devam eder.Onun için yumurta atan anaarıyı yumurtaları kapansın diye bekletirken gelişmeside tamamlanır.Bu anaarı yumurta attı diye kafeslenen anaarılar sakatlanır,onun için ticari işletmelerden gelen anaarılar,gelişmelerini tamamlamadıkları için verimsiz oluyormuş bunlara dikkat edilmeli.Ticari işletmeler hemen ikinci memeleri vermek için anaarıları kafesliyor hazır anayı mafediyor,10 gün beklese hiç bir şey olmaz aslında bunları herkes dikkate alsın.

Bir filim Kalmıştı tamamen konuşmalarımdan oluşuyordu defalarca denememe rağmen yükleniyor filim taranırken hata veriyor.Zaten pazar günü batarya bitti fazla resim alamamıştım filimde gümledi,bu konuyu bağlayıcı bir şeydi bir daha çakmem lazım.

NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010

http://www.aribakani.com/


10 yorum:

Mehmet Yüksel dedi ki...

Ali abi sayende bir metot daha öğrendik çok teşekkürler,çalışmalarında başarılar diliyorum.

Selamlar saygılar.

yalovalı arıcı dedi ki...

sayın arı bakanı vermiş olduğun bu bilgilerin değeri ölçülemez çok kişi senin sayende bir çok bilgi elde etmiştir bildiğin her şeyi elinden geldiğince paylaştığın için teşekkürler.ali abi videolardan kesitler almak windows movie maker programınla çok kolaydır becerirsin sen.movie maker windowsun içinde kurulu olması lazım o porgramla hem videoları istediğin yerden kesersin hemde video içinden bol bol resim çıkartabilirsin.hemde istediğin bir kaç kısa videoyu birleştirebilirsin.movie maker hakkında yardım istersen burdayım...

Ali Türk dedi ki...

Yalovalı yusuf kardeşim aslında bir günü bu işe ayırmalıyım.Blogu Halil Bilen başlattı,yutubiyede Kayseri'den Fatih Mutlu üye yaptı,bunlar çok önemli,birde sen şu filim işini öğretirsen eksiklerimin büyük bölümü bitecek.Bir yerde hata yapıyorum,filim hiç kalmıyor keserken.Birde benim makina MOV uzantılı bunu her program işlemiyor sanırım.Görüşmek üzere inşallah.

Acemi Arıcı dedi ki...

Ali Abi, sizden çok iyi öğretmen olurdu. Zor konuları çok kolaylaştırarak anlatıyorsunuz ve insanları çok iyi teşvik ediyorsunuz. Yaptığınız çalışmalardan dolayı teşekkürler

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

evet abi bu teşvik edici yönü benide mahvetti gece rüyamda bile ana arı üretir oldum:)

kadıoğlu dedi ki...

sayın bakanım bilgi ve becerilerini ap açık herkesin anlaya bileceği dille resimle videoyla yani ne gerekiyorsa o şekilde bizlerle paylaşıyon allah razı olsun sayende çok şey öğrendik vede öğrenmeyede devam durmak yok allah cc yardımcın olsun.

E.ÇOKENGİN dedi ki...

Sayın Ali TÜRK vermiş olduğunuz değerli bilgiler için ben de teşekkür eder çalışmalarınızda başarılarınızın devamını dilerim.

Ali Türk dedi ki...

Daha haber bitmedi millet habere bitti be::))

Doktorum daha sen bu sistemi denemedin birde bunu dene.::))Bu hepsinden basit,çok daha basit olanda var onuda daha sonra yazayım.

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

sayın arı bakanım bu miller metodu tam bizim gibi hazır ana kullanan şimdi kendisi üretmek zorunda kalan arıcılara faydalı sistem inşallah uygulayacagız
senin yer ayçicek balı icin ayrıldı arı senden bal bizim ayçicek nektar deposu pınarhisar ovasından bekliyoruz hoşcakal

Ali Türk dedi ki...

Ali Osman kardeşim,İnşallah o günler bir gelsin bakalım.Yöntemlerin hepisini bu yaz pınarhisarda kim merak ederse hepsini öğrenecek o konuda sıkıntı olmayacak.Buralarda mevsin bayagı ileri gitti,ay çiçektede erken ekim falan oldumu,bu konuda sitende bir yazı yazarsan iyi olur.Herkese selamlar,Ramazan başkanıma iyi bakın.

Ayrıca anaarı yedeklemek isteyenler anaarı kutusu hazırlasınlar,tam nektar zamanı anaarı üretimi yaparsak çok kaliteli anaarılar elde edilmiş olur.