24 Nisan 2008 Perşembe

ARTIK ESKİ PETEK ERİKME DERDİ YOK

Almanya'dan bize büyük bilgi aktarımı yapan Mehmet Yüksel bazı nedenlerden dolayı sitesine girememektedir.Kardeşimizin yeni blog adresi .

http://mehmetyuksel1.blogspot.com/
Bu gün 23 nisandı iş yok doğru arılara.İlk anakutularına petek ören dağ tipi kovanı karıştırdım.

Gözlerdeki bala bakın desem olmaz,bir taraftan şurup bir tarftanda kek,heralde onlarda getiriyorlardır ama çok petek örüyorlar bu sıra.

Kovanın düzenini devamlı bozuyorum örülmüşlerin arasına aslında örülmemiş girilmemesi lazım ama işi hızlandırmak için giriyorum.Sıradan kendi örerek giderse arı çıtalarda daha düzgün oluyor petekler.

Ana arıda çalışmalarını sürdürüğyor.Yavrular kapanmaya başlamış .

Şu anda 30 çıtayı sarıp örmüş durumundalar,acil fazla ötrülü lazım olursa her çıtaya iki tane bu çıta sıgıyor.Kuvetli kovanlarda bir gecede ördürebilirim.


Bu kovana 4 çıtalık bir arı boşalttım bir gıdım olmuştu.Başka kovanlardan 7 çıta arı silkeleyip ekledim,fena olmadı yani.Bu kovanı düzenledikten sonra arılığın etrafında bir tur attım.Oğul filan bellimi olur gelir diye ama yok.Geçen sene eylül ayında limiti sen doldurdun diyor içimden bir ses,ama umutsuluk yok::))

Oğul araken buldugun sarı çiçekler,lacivertleri eksik be.

Arıyı izledim bu çiçekten hem polen hemde nektar alıyor.

Adınıda bilmiyorum,çiçegin.

Tekrar arılıga giriyorum kat verilecekler var onlara kat attım.Miller metodu için daha önce verdigim petekleri henüz anaarı ziyaret etmemiş.Bende onları iptal ederek yeni üç kovanda yeniden miller metodu başlattım.

Bu metot acele yapılacak bir şey degil,daha önceden petegi verip kontrol etmek lazım.Anaarı yumurta attıktan sonra anaarısız bırakılan kovana bu yumurtalı çıta verilecek.

Bu sistemde larvanın yaşlıydı gençti diye bir şey söz konusu degil,çünkü yumurtalar çatlar çatlamaz,kovanadaki işçiler hemen anaarı memesi inşaasına başlayacaklar.

Bakalım ne zamana yumurta atacaklar.Bunları beklerken kovanı daha önce hazırlamıştım,boş durmasın diye ilk larva transferini 23 nisanda yaptım.Sadece 12 meme vardı arılıkta gerisi evdeydi,hayırlısı bakalım. Larva tranferini ben hemen yapacam de yapıyorsun ve istedigin kovanlardan kaç tane larva alacaksan hemen alıyorsun.Larva transferinin kolaylıgı o yani.

Bu arada devamlı erik mazotu alıyoruz,hacı amca öyle diyor gene mazot almayamı geldin.

Mazotun yeşiline bakın filaş patladı,degişik renk tonları oluştu.

Bu sene bilmem ne olur her şey erken olmaya başladı.Haziran 10 dada ayçiçegi açarmı diye espiri bile yaptık::))

Bu arad büyük şef ve doktor beni çaktırmadan öldürecekler.Geçen günlerde kabarmış peteklere kükürt dumanı vermiştim körükle.Büyük şef öyle iyi olmaz,nasıl olacak abisi dedik ya dedikine::(((

Böyle boş bir kasa içine biraz kor at,buraya kadar pilan süper.Üstünede biraz kükürt atıp petekli kasaları üstüne dizecekmişiz.Abi üstüne dizene kadar geberti be bu ne::)))Şu an boş kasanın ortasındaki kor ve yanıyor flaşlı çekimde görünmüyor mavi alev.Derimki sizde hazır peteklerinizi bir kontrol edin yazık olmasın.

Flaşsız makro çekimde ki güzellige bakın.Ama maskesiz bu iş sakat be,en son kaçtım dışarı.Gözlerimden yaşlar geldi.Derin bir nefes alıp bir kaç kasa yığıp dışarı vın,daha sonra hepsi bitti işte.

Büyük şef boya konusundada ayarımı kaçırdı,artık elimde rulo ne görsem boyayasım geliyor.Çıtalarıda boyasak nasıl olur şefim::))

Boyanalarda fena durmuyor gibi.sanki.

Örülü peteklerin oldugu kasalar.Ve 23 nisanı bitirdik çok çalışıyorum ya bu sıralar,yoksa banamı öyle geliyor.Kışın ne güzel geziyorduk filan,kış ne zaman kış? Magazin yok diyoruz anlamadım gitti magazinde tavan yaptık gene::))

Bu resimlerde 24 nisan 2008 günü bu güne ait yani.Dış görevde çekildiler.

Bahçede yetişiyor bu güller ama,cinsine gelince yabani gül fazla büyük olmuyor bunlar.Resmin büyüklügü sizi yanıltmasın.

Gül.

Yaban gülüm benim.

Daha önceden vermiş olduğumuz siparişin bittiği yönünde haber aldık.

Harika olmuş,bence daha içindeki zikzak saç boşta duruyor sabitlenmemiş.Ve meyilini az buldum ön taraftaki ayaklar biraz daha düşürülmeli .

Ayaklarıda seyyar çıkartılabiliyor,bazı mangalların ayaklarıda böyle.Cam takılan üst çerçevede menteşeli.

İki taraftan kilitleme aparatı takılmış,bayagı ugraşılmış yani.Öndan çıkan içerdeki tavanın çıkıntısı geriye iterseniz dündüz oluyor.Sadece buradan içeri arıların girmemesi için elek teli takılacak orasıda seyyar olacak.Temizlikte o parçayı yerinden çokartabilecegim.


Arabaların karteli gibi bir parça düşündüm onu yapmamış.Alttan çıkıntılı olacaktı çirkin ve bu kadar dar durmayacaktı.Belki eksiklikleri olabilir ama şu ana kadarki en kapsamlı mum eritme aparatı bana göre.


Rahatlıkla taşınabilecek bir boyutta,130 cm ye 55 cm olması lazımdı ölçü degiştimi bilmiyorum.Birde çıkışına bir aparat taktırıp ucuna hortumda takılabilir.Henüz teslim almadım,ufak tefek eksiklikleri var onu giderecekler alacağım.




NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010

http://www.aribakani.com/

6 yorum:

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

Mum eritme kabın hayırlı olsun biraz daha datay resimlersen kimbilir belki bende yaparım çünkü eski petekleri değeğrlendirmek lazım.Benmari usulu eritmekte uğraştırıyor.
Allah kolaylık versin selamlar.

Ali Türk dedi ki...

Zafer abi bu kadar detaylı resimden sonra,hala anlamadıysan eğitim için gelecem diyorsun anladım::)))

Yanii resim var filim var,doktor çok güzelmiş dedi gördüdemi dedi görmedenmi dedi anlamadım::))

emin benli dedi ki...

Çok güzel olmuş.güle güle kullan

İlhami Uyar dedi ki...

Ali bey benim buzdolabından yapmış olduğum mum eritme kabı 2 günde mumları bitirdi.Hayırlı uğurlu olsun,eğer camınıda çift cam yaptırırsan çok dha iyi randıman alacağına inanıyorum.Kolay gelsin.

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Türk camın altına ısınan havayı dışarı bırakmaması için lasti türü birşey koyarsanız daha iyi netice alacağınızı söyleyebilirim,iyi çalışmalar.

Ali Türk dedi ki...

İlhami abi henüz malzeme imalatta.Isınan hava öndeki musluktan çıkar diye düşünüyorum.Ufak bir degişiklik yapıp musluga huni gibi aparat onada bir hortum,oradanda hortumu beşlik su petd şisesine aktarmak için bir aparat takılacak çıkışa.Ama bu mum erikmek çok zahmetliydi şimdi hem basit hemde eline geçen mumu at içine hemen eriyip biriksin.

Biz dikkat etmiyoruz ama acayip bal mumu telef ediyoruz,o bal mumları baldan yapılıyor yada dışardan ital ediliyor.Aleti bir kullanalım olumsuzlukları yazarım.

Birde bu tür aparatın arı malzemelerinde satılması lazım.Seri üretimde fiyatta düşer,hemde geliştirilip pratik bir şey çıkar ortaya.