28 Ocak 2008 Pazartesi

BİR TERCÜME DAHA,PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKÜRLER

Yetiştirilen kraliçe arıların kalitesi arıcıların bu işe adım attıkları ilk andan itibaren başlar. Bu nedenle, arıcıların en iyi kalite kraliçe arıyı temin etmeleri ya da en azından kullanmış olduğu sistemden üretilenin kalitesini belirleme konusunda bazı basit tavsiye ve gözlemler vardır.
Aşılama aletinin çeşidi aşılamayı etkileyecektir. Aşağıda, soldaki fotoğraf; Çin aşılama aletini, sağdaki fotoğraf ise benim kullandığım el yapımı bir aşılama aletini göstermektedir. Fotoğraflar ölçüt olarak tutulmadığında, el yapımı aşılama aleti Çin aşılama aletinden daha küçüktür. Bu nedenle, el yapımı aleti kullanarak ben daha genç larva aşılayabiliyorum. Larvanın yaşı kraliçenin gelişimini etkiler ve genç larva kullanımı kraliçedeki ovariole sayısını da etkiler. Aşılama için biraz daha yaşlı larva kullandığımda yeni yumurtadan çıkmış larvayı kullandığım zamandan daha çok kabul oranı görüyorum.(yaklaşık 10 saatlik yaş) bunun için açıklamam; basitçe benim aşılama becerim ve tekniğimdir. Genç larva çok daha hassastır ve bu nedenle aşılama işlemi süresince hasara daha elverişlidir
Yukarıda da belirtildiği gibi aşılama zamanındaki larva yaşı önemlidir. Ben 24 saatten daha küçük olan larvaları kullanmayı tercih ediyorum. Aşağıdaki fotoğraf böyle bir larvanın bir yumurtayla karşılaştırıldığındaki boyutunu göstermektedir. Larvanın boyutu - özellikle de baharda- yaşı için zayıf bir belirteç olabilir. Sıklıkla koloni kuluçka yuvasını genişletme işlemindedir ve kuluçka yuvasının kenarındaki larvalar boyutlarına göre doğru yaşa gelirler; ama aslında göründüğünden daha yaşlı olabilirler. Bazen kuluçka yuvasının çevresindeki larvalar göz ardı edilir, özellikle de koloni ani hava değişimi ve ihtiyaç nedeniyle stresliyken. Bu nedenle , ben kuluçka yuvasının merkezinde larvalara dayanıklı çerçeve kullanmayı tercih ediyorum; muhtemelen yerleştirdiğim boş çerçeveden bir tane-1 hafta veya daha önce.
Böyle genç larvayı aşılamak için, yukarıda gösterildiği gibi daha kolay genç larva transferi için ilk hücre kutusunu seçerim. Hücreleri kullanıma hazırlamak için koloniye diğer yeni aşılanmış hücreleri koymamdan hemen sonra temizleyecekleri arısütü bir madde kullanıyorum. Hücreyi kullanıma hazırlamak için kullanılan kağıt ayrıca aşılama işlemi süresince larvanın su kaybetmesini de engeller.
Kraliçe arı hücresinin tabanı, işçi arılar tarafından kapatıldıktan sonra arı sütü ile doldurulur

Hücreleri oluşturmak için yapılan tüm iş ve çabadan sonra, üretilen hücrelerin kalitesini nasıl belirleyebiliriz? Benim hücrenin kalitesini değerlendirmedeki yöntemim; hücrenin genel boyutundan ziyade hücrenin içindekileri değerlendirmektir. Yetiştirilen kraliçe genellikle yüksek miktarda arısütü madde ile beslenir ve hücrelerin kapandığı zamanda gelişimi neredeyse tamamlanmış olur. Eğer plastik kraliçe hücresi kullanılırsa daha sonra hücrelerin içindeki ekstra arısütünün -hücre kapandıktan hemen sonra- miktarını ölçmek kolaylaşacaktır. Aşağıdaki fotoğrafta; yeni kapanmış kraliçe hücresi oldukça ekstra peltemsi maddeyle kaplıdır. Bu kraliçe arı hücrelerinin kalitesi hakkında iyi bir göstergedir; çünkü kraliçe arı ile işçi arı arasında beslenmeden doğan büyük bir fark vardır. Dıştan görünüşü ayrıca üretilen hücrelerin kalitesiyle ilgili fikir edinilmesini de sağlamaktadır.

Not.Selahattin Güney tarafından tercüme ettirilip yollandı kendisine teşekür ediyoruz.Önemli olan paylaşım,her taraftan degişik tercümeler geldi,birini de önceki tercümenin altına ekledim.Bilmedigimiz bilgiler vardı iyi oldu.Birde bu sitede kullanılan suni dölleme cihazı bayağı basit yapılmış.Ben bile bir sürü ekleme yapabilirim cihaza,daha kullanışlı olur.

Hiç yorum yok: