21 Aralık 2008 Pazar

MUHTEŞEM ARICIYI ZİYARET::))

Bu gün İstabul'da idim.Muhteşem abiyi ziyaret etmek zorunda kaldımNedeni bir aşagıdaki resim.Ziyarette balkonda kütükmü gemimi onuda denetleme fırsatım oldu.Beni görünce besleme işlerine girişen Muhteşem abi.Evdende fırçayı yedi,şu an arılara verdiği has kestane balı.
Ziyaret sebebim evimdeki sucukların selameti içindi. Abi size çoluk çocuk misafirliğe geleyim diye tutturmuştu, bende zahmet etme diyerek, ziyaretine gidip işi bağladım.
Gemide ise her şey süt liman, hava soğuk olmasına rağmen salkım yoktu. Fakat uçanda yok.Görüntü süper,ama hiç sırlı bal yoktu çıtalarda. Bu kütük iyi bir besleme ve çıtaların blokeye ihtiyacı var gibi.
Bu arada Beykoz'danda bizi telefonla arayıp işiniz erken biterse bizede gelin diyenler var.Yağmurlu gün hava soğuk,ekmek elden su gölden misali doktorumun eve kapagı atmışım,çıkarmıyım hiç.Ama telefonlar susmayınca dedimki buradan Sultanbeyli'ye geçiyoruz,ağaç filan bakacaz,size ugrama şansımız yok.O zaman biz geliyoruz dediler.Gelin dedik,nereye gelecekler kekçi Mustafa abinin karşısındaki hurda ağaççıya.
Biz bu arada ağaç seçiyoruz.Muhteşem abide soruyor ara bakayım neyle geliyorlar dedi.Dedilerki münübüs ve taksi iki arabayla geliyoruz.Muhteşem abi dahada neşelendi abi ne güzel oldu diye.
Burada her arıcıya göre malzeme var.Bir girin gözünüz kesinlikle aç çıkar buradan.Ona saldır buna saldır derken herkes kendisine lazım olan malzemeye bakıyor seçiyor.Beni hurdacıda bulup ziyaret edenler,Aziz Mumcu,Oktay Erdem,doktorum ziyaretçi degil,ve saim abi.Olan saim abiye oldu::))
Bazen ağaç varmı diye havaya doğruda tırmananlar olmuş.::))
Muhteşem abi biraz kontraplak aldı.Aziz, doktorum ve Oktay .
Al sana hazır ruşet,hemde 5 ilraya.Boyutlarıda süper.63 cm uzunluk,42 cm derinlikte bir ruşet.Genişlikte ancak 7 çıta sıgar.Ama büyük kovandan daha hacimli bir parça.
Bayağı bir malzeme aldım.Sadece anaarı kutusu için malzeme alacaktım,ziyaretçiler sağ olsun.Hazır gelmişler,kapaklarımın üstüne kontra lazımdı aldım,faliyette olmayan sıfır kovanların eksikleri vardı,onlara malzeme aldım.İnşallah saim abiler beni görmeye geldiklerine pişman olmamışlardı.Gelmeselerdi Muhteşem abinin arabasına sıgacak kadar malzeme alınacaktı.Saim abiler büyük arabayla gelince ihale onlara kaldı.
Malzemeleri Saim abi istifledi,salı günü Gebze'ye gelecek::)))
Boş bir zamanda gidip gene malzemelik ayırmalı yoksa lazım oldugunda bulunmuyor.Şu an istedigimiz ebatlarda tahta var.
Salı günü olsun,sonrada bu malzemeleri biçip bahara yetiştirmem lazım.Önümüzdeki bahara bir sürü iş beni beklemekte.

Hiç yorum yok: