14 Aralık 2008 Pazar

ARICI ZİYARETİ

Bu bayramda o kadar güzel günler olmasına ragmen arılara bir türlü gitmek nasip olmadı.Bende boş verdim gitti.Bu resimler bayram sonu 12/12/2008 cuma günü çekildi.Bozüyük'lü Sadettin abinin bir oğlu İzmit'te olunca,arada benide ziyaret etti.Hazır arabalı biri gelmiş dedim benim şu arılarabir bakalım.Eskiden uzakken gidip geliyordum arılar bana 2 km.artık gidemez oldum.İyice tembelleştim Allahtan hayırlısı bakalım.Arılar tek tük gidip gelenler olmasına rağmen salkımdalardı.


Sadettin abi bana ziyarete geldim diyordu ama,doktorada telefonda başka şeyler derken duydum.Güya bakanı denetliyom diyordular kendileri.::)))

Bu en son kapaklarıma uyguladıgım bir yöntem.Ne zaman yemlik arasam nereye koyduğumu bulamıyorum,arada kayboluyor kırılıyordu.Yeri yurdu olmayanların yemlikleri bence kapak altında olmalı.İşi bitince nereye koydum derdi yok.Lazım oldumuda buradan al kullan.Bir sürü yemligim var şimdi bul deseler nerede bilmiyorum.En son hacı abi nereye kaldırdı ki.Kutu yemliğe görede lastik takılabilir.Benim işime yarayacak,başkalarınında işine yarayabilir.

Arılıkta incelemele yaparken erikler aklımıza geldi.Birİnin nazarı degmiş sanki,erikler cin çarpılmışa dönmüşler.

Uzatmalarda ürtetiğim bir anaarıyla kışa girdi sosyete.Neredeyse sönüyordu.Üç anaarı kesti ve şu an hayatta.Buda salkıma girmiş fakat salkımın oldugu yer de iki çıta ful yavru vardı bir ay öncesi.Boş çıtada salkıma yatmışlarsa soğukta gümleyebilir.Diger çıtalar sırlı bal.Güzel hava olursa o boş çıtaları almak lazım.

Beni şok edense kafkas oldu.Bu arıya üç çıta sağlam yavru vermiştim.Kovanda iki çıta arasında arı kalmış.Demekki verdiğim yavruları söküp attı.Birde yavrulardan sonra şurup vermiştim.İşçilerin çıktığı gözleri balla doldursunlar diye.Bu kovandanda üç çıta alınacak.Tabiki lütfedip arıların yanına çalışmaya gidersem ve birde güzel hava olursa.

Bu yerli arılarımdan biri,yaklaşık 10 çıta arıyla girdi kışa.Geçen seneki gibi yapmadım bu sene.Güçlü kovanların gücüne hiç dokunmadım.Bir kaç çok zayıf arıyada orta ayardaki kovanlardan yavrulu çıta çekip verdim. Birde arısalkmı girdimi üçte biri yok gibi oluyor.

Bu senenin karniyol melezi,yaklaşık 8 çıta arısı var.Bu arıda salkımda.Salkıma girince arılar 5 çıta arı 3 çıta gibi gözüküyor.Acayip azalmış gibi gözüksede arılar aslında azdegiller.Birde son bir kaç seneki gibi bakmıyorduk arılarımıza.Son bir kaç senedir gözlerimiz çok farkı bakıyor.Her şeyden mana ve tecrübe çıkarmaya çalışıyoruz.

Kovanların pilakasını takmamışım öyle dedi.Daha boya badana bitmediki,plaka takalım.Son gaz kovanları boyamaya çalışıyorum ama bir türlü bir senede boyayı bitiremedim.Boya biter bitmez kovan plakaları ve numaraları takacam.İnşallah bahahara kalmazlar,kalırsa doktora rezil olacaz.

Sonra yemek işlerine baktık.Misafir ağırlamaya bayılıyorum.Allah misafirlerimi eksik etmez inşallah.

Sonra buda doktor gibi deplasmanda inat etti hesabı ben ödeyecem diye.Doktorda böyle yapar bende hiç kırmam ne yapayım dimi::)))Nehaliniz varsa görün kasiyerle.

Sadettin abiyle yemekten sonra benim eve geldik.Balkon kütügünü merak etmiş.Bu arının petek örmesine hasta olmuş.Ne varsa petek örmesinde.Arıda gerçi karakovana silkeledigimden beri petek örmeyi kesmedi habire devam ediyor.mevcudu ise iki katına çıkardı.Geldigi nokta ise bu.Daha salkıma girmedi her gün uçuyor ve polen çekiyor.9-10 derecede çalışıyor,geceler soguyunca durumunu merak ediyorum.Bu günlerde sogumayada başladı.

İnvert şurup doldurup dün tekrar karakovana verdik.Yaklaşık 6-7 gündür açamamıştım.Birde inver şurup olayını çözdüm.Yapılan şurup invert olmadıgı zaman 2-3 gün sonra şurup dipten donmaya başlıyordu.Son yapmış olduğumuz uygulamayla bu iş çözüldü.İki kilo şekere bir litre su ve 20 dakika kaynatıyorum kısık ateşte.Şurup kaynamaya başlayınca yarım çay kaşıgı tartarik asidi katıyorum.Ara sırada karıştımak gerekiyor,karıştırmadıklarım 20 dakika kaynasada gene donuyordu.Bir litre su,iki kilo şekeri ne kadar kaynatırsanız kaynatın,105 dereceyi geçmiyor.Ben bu işlemi büyük bir tencerede yapıyorum ve kapagıda kapatıyorumki subuharı kapaktan geri dönsün uçup gitmesin diye.Uzun süre kaynatırsanız suda uçarsa ısı tırmanmaya başlıyor.120 dereceden sonra şeker karamelleşiyor,180 dereceden sonrası ise yanmaya başlaması anlamındaymış.Arılara karamelleşmiş şekerler zararlı haberiniz olsun.




Dün en sonunda fotografçıyada fotoğraf çekmesinide tarif ettimya::)))


Yanlış açıdan ,resim çekilmezki.::))

Yukardaki şurup resmini dört seferde tutturmuş.

Hiç yorum yok: