14 Temmuz 2008 Pazartesi

ARICILIK VİZE VE PINARHİSAR

Şimdi neresinden başlayacamki bilemiyorum.Bu hafta sonu arılara gitmeyi düşünmüyordum.Ben Pınarhisardayken durumlar iyi değildi,çok az bal geliri vardı.Telefonda Bülent Kınalı ile görüşmemde abi benim zayıflar bile petekleri ağarttı deyince tutuştum.Cumartesi sabahı ani bir kararla yola çıktım.İstanbul'da Pınarhisara araba soruyorum.Saat 1,30 da diyorlar,hemen Vize'ye bilet aldım.Tabi Vize dendimi "TrakyalıŞenol"bu sıralar çok kahrımızı çekiyor.Bu resimden bile haberi yok.::))Vize terminalinde benbi beklerken ki hali::))
Madem Vize'deyiz Alaman bombasını bir görelim dedim::))Görmende de kasıt var.Zaten askerde jandarmaydık.Bir çıta karniyol yumurtalı çıtaya el konuldu.Bu arada hemen doktoru arayan Trakyalı Şenol abi bir arı verdi yumurta bırakmadı diye hakkımdaki şikayetini iletti.Bende dinliyorum olayı.Doktorumda sağ olsun dediki abi yumurtalar önemli degil holluk gitmesin dedi::))

Bit çıta yumurtalı götürmem süper oldu.bir kat gazeteye sardık yumurtalı ve larvalı çıtayı,üzerine su püskürttük.Tekrar bir gazeteye sarıp,tekrar ısladık.Bir çuvalla sarıp benim arılığa varıldıgında kovan ortanıma aldık çıtayı.Bir çıtadan o kadar tranfer yapıldıki o haber bir kaç gün içinde gelecek. Birde son günlerde okudugum bir kitapta yumurta ve larvaların dayanma ve ömürleri var.O bölümü fotolayıp yayınlasam iyi olacak işimize yarayabilir.
Bu haberde iki nefis arılık var biri Şenol Civelek diğeri Mümün abinin.
Fazla takılmadık Şenolun arılıkta.Dünya iş var doğru Pınarhisara::))
Arılığa gitmeden Ali Osman abimizin bahçeye bir daldım,yiyip içen yok şunlara bakın.Ayrıca çekirdekleride yeniyor bunların::))İki haftadır evimede getiriyorum yazık ziyan olmasınlar diye.
Sonrası benim arılıktayız.Körüğü yakıyorum,dalıyoruz arılara.Durumlar maşallah diyebiliriz işlem tamam.Arı mevcudu iyiydi,peteklerimde kabarmış olunca,bal çakılmış hemde iki üç gün gibi kısa sürede. Burada her zaman söyledigimiz güçlü koloni devrede anlayacagınız.Hala bahardan beri üç çıta olan arı var.Hemde 13 numaralı kovan .Yav ne kadersiz kovanmış ya.Geçen sene yavru hastalıgı vardı.Son baharda anayı yeniledim,baharda anaarı kaybetti.Muğla ana yaptırdık,şilede onuda kesti.Tekrar yaptı bu seferde ben kestim.Şimdi karniyol meme verdim hafta sonuna çıkacak.
Balları doldurup güçlü olanlardan 2-3 çıta balları alınarak.Zayıf arılar vardı,kovan 10 çıta ama yukarıdada işlem yapamıyor.Hemen onlara emanete verdik balları ve üzerlerindede örülmüşleri alıp tekrar muvcutları iyi olanlara verildi.
Bu arada sırlanmamış balları süzenler var.Bana soruyorsun bu ne olacak diye.Dedim bu herkesin kendi görüşü ne diyeyimki.Bu Ege arıcılarında çok yayğın petek gözünde bal görmesinler.Yüzde sekseni hemen balı süzer.Bu ballarıda ünlü firmalar alır dürüst çalışanın ballarıyla harmanlayıp satışa sunar.
İnşallah haftaya sağım var.Ballar doldurulmuş peteklere,sadece olğunlaşmasını bekliyoruz.
Zaten bu resimler degişik kovanlara ait ballı çıtalar ve arılarımız sırlayaba başlamışlar.
Bazı yerli arıcılarla görüşüyorum,diyorki arı petek örmüyor dediler.Ben bir gün önce verdigim petegi kabartmışlar ve bal koymuşlardı,sorun arıların gücünde.Güçlü kovandada her türlü arı mevcut,petekleri genç arılar örerler.
İtalyan arı üretimide ayrıca devam ediyor.Gene kapak altındaki görüntüye bakın::))
Ali Osman abinin bal almak için kurulan arılıgı.Ayrıca 2 arılığı daha var.Hepsini ara sıra denetlemek lazım,yoksa işleri aksatıyor.
Mısır püskülüne sarmış arılar polen pişinde.
Gariban arıların yanına gidiyoruz.Çok ihmal edilmişler,hala baharda besleme yapılan porsiyon tabakları arının üzerinde.Ayrıca bu kadar arı balı çakıp uykuya yatmış.
Hep denetlemek mi lazım.Tabi bakımıda benle Şenol yapıyoruz bu arada.Ali Osman bey petek taşıyor buna iki şuna üç petek getir demekten gına geldi.
En güzel arılıklardan biride burada,kışın burada misafir olmuştuk.Birde Mümün abi arılarına bilinçli bakanlardan biri.Geçen seneyi firesiz atlatan arıcı abilerimizden biri.
Kışın benim gözümden kaçmış bir degişik kovan.Trabzon sandıgı dedi Mümün abi.İçinde arı yok,bakalım ilerde boş zaman bulursam açacagım içini.
Mümün abinin katlı arılarıda işi bitirenlerden,sırlanmayı bekleyen ballarla dolmuş maşallah.
Örtüyü araladıgınızda arının ne oldugu gözüküyor.
Bazıları trişkadan kat koyarya burada durum öyle degil.Bazı kovanlarda kat indirimine bile gidilmiş.Bende arılıgımda bir kovandan katı aldım.Arı anayı degiştirmeye gitmiş bal yok üzerinde örülü çıta bekletmenin anlamı yok.Hiç olmazsa başka kovanda o çıtaları degerlendirdim.
Burada basit bir yöntemle sepetteki arılar sandığa çekilmiş.Aşagıda filimi gelecek,sorunsuz yüklenirse bakarsınız.Yanlız anaarı şu anda kovanda,yukarsı sırf bal doluymuş.
İncelemelerimiz bitti,kayıtlara bakıyoruz,ne yapılmış harfiyen yazılı Mümün abide.Şenolunda kayıt listesi cebinde.
Bu nemi kayıt tutmayan arıcı.Bende kayıt yok dedi,zaten arılıktan kayıt olmadıgı belliydi.Ben bişi yazmadım demene gerek bile yok.
Buda macır sepetiymiş.İçi plastik,dışına çamur sıvamışlar.Bence arı için doğal malzemeler kullanılmalı.Zaten 100 tane doğal bir yere girmiş arıya bakarsanız taşa kayaya giren arı henüz plastik bir kabın içine gireni görülmemiştir.Büyük bölümü ağaç kovuklarına ve kayalardaki magaralara girer.
Belki temizlik düşünülmüş olabilir ama çubuklardanda sepet örülebilir.
Bu sepetin havalandırma ayarlanabiliyor,bildigimiz perde kornişinden bir aparatla işi halletmiş sepetçi::))Burada bir malzeme var çıtalar için Şenol atladı ama Mümün abi bezlere delik açıp havalandırmada kullanacakmış.Şenol'da çıtalara takacak ama bulursa.
"Karakovan balı"sepet arıdan alınmış.Bir ara karakovan balı resimleri aradık yoktu.Şimdi var::))
Karakovan balı,denildimi bir gizem veya özel bir şey zannedilir.Sanki "karakovan" balı yapacam lütfen bana bir katkıda bulunmayın diyecekti arılar::))
Hile yapılmadıktan sonra ballar aynıdır.Karakovan balı veya sandık kovan balı arasında fark yoktur.Fark şudur kerizlenmek isteyenler karakovan balı arar.Kerizlemeyi sevenlerde ayrıca karakovan balı satmayı severler.Fiyatı şişir gitsin memlekette keriz çok.Adam kazıklandıya rahatlayıp sağlığınada çabuk kavuşur.Çünkü kerizlik hastalıgı vardı kendisinde uyanıgın biri tedavi etti kendisini.::))Bu işin Türkçe açıklaması bu,evirip çevirmeye ve başka tercümesi de yok.
Mümün abinin sır alma tezgahı.Sandalyade oturulurken iş yapmaya göre dizayn edilmiş.Bu tür faydalı gördüğümüz malzemeleri yayınlıyoruzki,başkalarıda bir şeylerden esinlensinler.Bir başkasının kafası daha iyi çalışıp güzel aparatlar çıkabiliyor ortaya.




Buradada sepetten sandıga el değmeden aktarılmış bir sistem var.Şu el değmeden kelimesinede sinir oluyorum.Yav el degmeden hiç bir iş yapılmazki.Her işe bence el değmeli.Herkes vabalımı ki,temizlige riyayet edilerek her şeye el değmeli::)))

Bu kelimedede insanları bilinç altına bir şeyler ataraktan,işi el degmediye getiriyorlar.Aslında doğarkende,ölürkende,öldükten sonrada hep elliyorlar::)))

Bir günde ne işler yaptık be sağ olsun Şenol hem körükçü hem fotocuydu.İyiki gitmişim bir sürüde petek kabartılıp içine hafta sonuna kadar bal konacak.Larva tranfer haberleri sonra gelecek,bazıları degerimizi anlamaya başladı.Bol bol larva transferleri yaptık.Bir haber sonrası tabiki::))

NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010

http://www.aribakani.com/

Hiç yorum yok: