22 Haziran 2008 Pazar

ARTIK YÜKLEME KOTASINI AŞMIŞIM::((( RESİM YOK.







Şile'de erkeklere savaş açan dişi işçi arılar::))

Arkadaşlar resim yükleyemiyorum

başka bloguma yükleyeyim dedim gene olmuyor.En dipten silerek geliyorum.Zaten birinin temizlenmesi lazımdı,temizleyerek limit açmaya çalışıyorum.Ayrıca 125 binde sayaçta gümledi::))

İyiki google dur dedi be::))




Dün karniyollardan birini kafesten bıraktım.Gayet sakin geziniyordu.Kek ve şurup verdim.Sonra digerine geçip onada kek ve şurup verdim.Daha sonra balkon sosyetesine şurup verdim.Bu arada bayağı bir süre geçti ilk bıraktıgıma yeniden yönelip bir baktım tura devam ediyordu.Kapatıp Şileye gittim.Bu gün digerine bakılacak kek bölümüğnü açmıştım.Herhangi bir sıkıştırma varsa kovan yerinin degişmesi lazım.Her kovan yeri degişiminde tüm tarlacıları yok etmiş oluyorsunuz analı kovandan.Zaten anaarıları kesen ve sıkıştıranlarda tarlacılar.Bu arada ne kadar siteden resim silsem burası artık bitti.Başka bir hesap açılmalı.Diğer bu hesaptaki sitelerede resim atamıyorum.

Bir önemli açıklama ise karniyol anaarıları Almanya'dan Mehmet Yüksel yolladı.Büyük ihtimal devamıda olacak.Bir çok kişi benim gibi yükleniyordu bir beni kırmamıştı.Şimdide durum aynı,çok isteyenler var diyor.Artık msn açamaz duruma geldigini söyledi.Her akşam biz onunla çevrim dışıyken görüşüyorduk.Anaarı isteyenler Mehmet'le degil benle görüşsün.Ben herkesle uğraşamam sen organize et diyor.Şu an bir planımız yok sadece ikimiz bunları konuştuk.Doktor ben ve Mehmet bir araya gelerek bir pilan yapmayı düşünüyoruz.Mehmet ilk turda bayağı sıtres yaptı,tabiki bizde heyacanla bekledik durduk.Hatta ben anaarı üretimini çok geç başlatmamın sebebi buydu.Ha şimdi gelecek ertelene ertelene bu günü bulduk.Buradan Mehmet Yüksel kardeşime ne kadar teşekür etsem azdır.Bize bu güzel anıları yaşattıgı için.Tekrar tekrar teşekürler ediyorum Allah razı olsun.İnşallah bu anaarılarda hepimiz için hayırlı olur.

NOT.10-7-2008 tarihine kadar izinliyim.Sagımdan sonra Trakyada Pınarhisarda olacağız.Tabi pınarhisarın seneye anaarı ihtiyacınıda bu seneden bitirmeyi düşünüyorum.O bölgedeki arkadaşlarıma şimdiden sesleniyorum ben gelmeden,anaarı kutularınızı hazırlayın,eğitim ve analandırmaya başlıyoruzzzzzzzz.

“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

6 yorum:

HB dedi ki...

Sayaç muhabbetini okuyunca hemen soru işareti oluştu. Dün akşam bir sayaç hesabını sildim ben ama yanlışlıkla seninki gitmiş...

Diğeri kuzu gibi çalışıyor. Yeni bir sayaç aldığınızda 125.000'den başlatabilirsiniz ben şahidim.

Ayrıca kota için yapılacak bir şey biliyorum ama söylemem. Benimki dolunca yapacağım o zaman sizde yaparsınız. Yoksa sonra Doktor ilk Ali Türk'te gördüm diyor.

ŞEKERLİ dedi ki...

Sayın bakanım ana değişiminde galiba kovanın asıl anasını içinden alıp yeni anayı kafesle veriyorsun bu tür uygulamalarda güçlü kolonilerde ana kesilme riski oluyor kabul zor oluyor.Haddim olmayarak benim devamlı olarak uyguladığım ve %95 lere kadar başarılı olduğum yöntemi sizlerle paylaşmak isterim.

Ana arısı değiştirilecek koloniye meme kontrolu yaptıktan sonra kovanın asıl anasını kafese alıyorum kovana vereceğim diğer anayıda kafes ile iki anayı da yan yana (tabiki ayrı kafeslerde) kafes telleri aşağıya bakacak şekilde çerçeve üst çubuklarının üzerine koyuyorum. Kek veya şurup veriyorum iki akşam bu şekilde kalıyor.

Sürenin sonunda eski anayı alıp eğer nektar geliyorsa yeni anayı kafesi açıp direkt olarak yumurtalı bir çerçeve üzerine salıyorum. Şayet sıkıştırırlarsa ananın üzerine bal sürüyorum. sıkıştırmaktan vaz geçip anayı temizliyorlar. Şayet nektar gelmiyorsa bir akşam daha yalnızca vereceğim anayı tutup ertesi gün yine aynı şekilde salıyorum. İki veya üç akşam süresini uzatmamakta fayda var. Süre uzarsa arılar birşeylerin ters gittiğini anlayıp meme yapma eğilimine giriyorlar.

Bu yöntemde başarısızlık yok denecek kadar az. Kolay gelsin.

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

gözümüz yolda kalbimiz sende seni bekliyoruz ayçicekler senin dedigin tarihte bal vermeye başlar önceden gelki arıda çevreye alışsın ,bekliyoruz
kolaygelsin

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Sataşma vaaaar!.. diye girdim Halil abi Ali de olan başkasında vardıda, gösterdide, bizmi görmedik ben neyi nerden almışsam kaynağıyla birlikte anlatmaktan yanayım yakında erkek gözleri kapanan çerçeveyide kesecem ve bunu da Mehmet Yükselden öğrendim diyerek yayınlayacam...

ASSALE dedi ki...

Merhaba Ali bey..
Ana arılarınız hayırlı olsun.Kafama bir şey takıldı..Tüm dünya da ana arı işaretleri yeşilken bunlar niye kırmızı..

Ali Türk dedi ki...

Assele, haberin tarihine bakarsanız neden kırmızı oldugunu anlarsınız.
Bu anaarılar 2008 de gelenlerdi. Yeni gelenler bu sitede degiller. Tüm dünyada geçen sene anaarı renkleri kırmızıydı::)))