14 Nisan 2008 Pazartesi

BU AKŞAM SANDIKLARIN KAPAKLARA BAŞLADIM

Aslında haftanın en önemli haberi bu.Dayanamayıp yazacam be.Doktorum sayın Muhteşem Turunç beyefendi telefon ediyor.Derki telefonda burada bir arıcı vardıya köstebeklerden muzdarip.He abi ben tuzağın birini o arıcıya verdim.Eee diyorum o arıcıdada janter varmış kullanamamıştı.Yok yav,bana verdi bende janteri denemeye başladım.Hayda bu arada diyorki inşallah rezil olupda boyalı basının diline düşmem,neyse boyalı basın??,bende dedimki geceleri duaya kalk benim dilime düşmede ne yaparsan yap!!!!.Allahım ne günlere kaldık yav.Kısmete bak ya,adam janter alıyor,kendisi kullanamamış bizimkide birde ben deneyeyim demiş.Ayeriyeten demişkine anaarı üretirsem sanada veririm,vermeseydin bari.
Heralde fazla malzeme almışım.100 tane tahta var her tahta üç parça veriyor.Bu akşam 50 tanesini doğradım.
50 Ağaçtan 150 parça çıktı uzun parçaları doğradım yarına kısalarıda doğradımmı.Artık kalınlık ve tam boylamaya geçecem.

Pazar günümü yiyen anaarı kutusuna petek örecek kovan.bir sürü incik boncuk şeylerle uğraştım.
Dağ kovanından esinlendiğin metro kovan hazır.
Standart çıtaya takılan ham peteklerden 3 tane çıkıyor birazda artıyor.
Sıranın en sonundaki kovanı boşalttım bir litre şurup ve yarım kilo kek verdim.
İşten gelen arılar için zor bir durum oldu,örülü petek yok ayaklarında polen dolaşıp duruyorlardı yarın akşama gidip üstlerine başka arı ilave edecegim.Bu kovan işini yapmazsa anaarı üretimide olmuyor işte.Bu sırada borcum olan ziyafeti çocuklara çektim be.
Geçen sene Şile'den arıları Feti ile getirmiştik ve o zamandan ziyafet borcum duruyordu.
Gariban sofrası işte.Kızarmış tavuk kanadı salata ve birazda karahindiba topladım.Bereket hacı amca görmedi ot topladığımı ineklere ot bırakmadın derdi kesin.
Kedicik kusura bakma sen ve sengillere doktor beyler bakıyor,ikile bakayım yürüüüü
NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

8 yorum:

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Yapmasaydın be, dağları tepeleri aşmış gelmiş yanına kadar, insan bir şeyler verirdi ona be abi:)

TUNCAY ERDEM dedi ki...

ilk yardim amaciyla , Doktor gelene kadar biseyler verseydin bari kediciğe :))

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Allahım sen yüzümüzü kara çıkarma şu ana arı üretme konusunda. Yahu sürekli dua edince böyle yorum yerine yanlışlıkla ettiğimiz duayı yazdık. Şaka bir yana olacak inşallah be niye beceremiyelim. Bu akşam şu ana kadar yaptıklarımı da yazacam cuma günü larvalar inşallah ana gözlerinde arılara verilecek.

Ali Türk dedi ki...

Yürü be abi ben bile tutamam seni.Adam geçen sene arı aldı,bu sene anaarı üretiyor nasıl tatayım ki::))

Keşke herkes senin gibi cesaretli olsaydı.Herkese kapımız açık bu konuda,takıldığınız yerde hemen arayın mesaj atın veya msn de görüşelim.

Herkese kolay gelsin,ama şu göremeyen doktor başarırsa görenler utansın derim.Haberiniz olsun::)))

Ballı Baba dedi ki...

Ali kardeşim, Amerikalıların adlarını söylemeyi bende beceremiyorum ama arıcılık ortak nokta olunca her şey halloluyor. Bu balkondaki benim fırına gelince mevsim güzel güneş bile içini ısıtıyor. Ne zaman istersen gelebilirsiniz, hele gelirken yol kenarlarında arabanın çarptığı şeyler görürsen ziyan olmasın :))

Mehmet Yüksel dedi ki...

Abi ziyafet borcum vardı diyorsun sehbanın başında bir tek sen varsın,afiyet olsun ama canımız çekti bak olmuyor böyle.

yalovalı arıcı dedi ki...

abi o üretim kovanının gemi gibi uzun olmasının sebebi nedir.bildiğim ana kutuları ufacık oluyordu.belki işlemin başını okumadım anlatmışsındır.peki bu ürettiğin analar ne olacak ziyaretine gelen arıcılara hediyemi edeceksin:)öyle bişey varsa hemen ziyaretine gelelim:)emeklerinin karşılığını alman dileklerimle.

hayırlı çalışmalar....

Ali Türk dedi ki...

Mehmet kardeşim sofra sahibi oturmadan başkaları yemege oturmazlar,durum bundan ibarettir.Ama ben gittiğim yerlerde sofra sahibinden önce oturuyorum ayıpmı ediyorum bilmem::))

Yalovalı kardeşime gelindece ben her şeyi en ince datayına kadar anlatsamda,Hz.Mevlananın dedigi bir söz var.Derki sen ne kadar anlatırsan anlat,anlattığın karşı taraftakinin anladıgı kasdardır.Ne kadar doğru bir söz bence.


Anaarılara gelince millete anaarı yetiştirin diyoruz ,illada paramız çok anaarı alacagım diyenlere satacam be,kızdım iyice,bu insanlara iyilik yaramıyor.

Öyle ziyaret edenlere verecem desem iş sakat gözüküyor atlayıp gelecek gibi bir halin var,ziyaretçilere ayriyeten yok::))