10 Nisan 2008 Perşembe

ANAARI KUTULARININ KOVANI HAFTA SONU FALİYETE GEÇECEK.

Geçen sene anaları ürettik kutular tam hazır degildi.Kutulara arıları verdim olmadık işler geldi başımıza.Hazır örülü çıtamız yoktu,örülecek ham peteklerede arılar bakmadılarmı anlamadım gitti.Bendeki anaarı eşleştirme kutuları dörtlü.İçine arıyı koyuyorum her gözede bir anaarı,sabaha kadar arılar kutunun dışından dolaşıp bir gözde toplanıyorlardı tabi bu aradada anaarılardan üçü ölüyordu.Bu sene bu olay olmayacak inşallah.

Bu karakovana benzer bir kovan oldu.Altına yanlamasına ayak çakmak zorunda kaldım.Normal fenni kovanlardada bu tip yaklar vardır.

Kovanımızın altı,ön ve arka yüzü atık malzemelerden kullanıldı.6 mm lik su kontrası varmış işimize yaradı.Kapagın üzerinede parça parça bun kontraplaklardan çaktım.

Şimdi bu resimi atmamın nedeni kontropilagı kontrapilaga çakmanız gerekiyor bu ince malzemelrde çok zor ve sağlam olmazdı.Kovana koydugum arka ayak bu işi kolaylaştırdı.Hem ayak oldu hemde parçayı oraya sağlamca tutturmamı sağladı.Asıl anlatmak istedigim kontraplaklara çıta dönerseniz ağaç gibi birbirine çakılabilir.Yani kontrayı her tarafından çıtalarsanız tahta olarak kullanırsınız.

Buradan bakınca arkadaki parçanın sabitlemeden önceki hali.

Resimlere bakarken adamın aklına degişik yöntemler geliyor.Bu yukardaki resime baktım.Buradaki ölçüyüde vereyim 20 cm ye 13 cmlik parçalarla anında anaeşleştirme kutusu yapılabilir.Resimdeki kovanın ayak üstünüde boyadım boyalı yeri del al sana anaarı kutusu::))

Katı ve kendisi toplam 40 çıta alacak.Hatta dahada çolgınca düşünceler geliyor aklıma.Kışa girmeden kutuların fazlalık çıtalarını doldur bu kavana iki üç kat daha yaptıkmı acayip kışlar bu arı her kata bir havalandırma ohh.Hayal etmek ne güzel beee. Aynı kovanı içerden 3 çıtaya bölsen ve çıkışınıda yandan versek bu kovanda 6 anaarı saklarız eşleştiririz.Yani elimizde bir malzeme oldumu bunu kullanmak için dünya kadar altarnatif çıkıyor.Bu kovanın uzunluk 75 cm.genişlik 24 cm.yükselikte 22cm.

Kovanımızın girişi ve havalandırması hazır bir yere götürürken öndeki parçayı indirmeniz yeterli.Muslugundaki kapanmayan,sabit musluklu kovanlarda yıllarca bu havalandırmayı kullandım.Hem arı çıkamaz hemde arınız bir yerden bir yere giderken havasız kalmaz.Çok güçlü ve katlı arılara bu havalandırma yetmez onuda söyleyelim.

Dün iş çıkışı dedim kapagını yapar artık çıtalarınıda bitiririm demiştim.Pervazdan katı kovana çaktım hala çarpılma olabilir.Tahtalar tomruktan biçilmişti.Gerçi parçalar 10 cm lik tahta çabuk kuruyorlar.

Kapak o kadar uğraştırdıki,sadece kapagı ve katın pervazını bitirdim sürede bitti bu arada.Kısmetse akşama bu kovanın çıtalarını bitirecem.Bazı parçaları biçilmişti eksikleride biçtim mi işi hafifletiyorum.Gerisi zımba tabancasıyla bir kalıp yaptımmı tıkır tıkır gelir be. Hafta sonuna bunu bir arılandıralım bakalım nasıl olacak.



Bu kapak akşam iki saatimi yedi,bir pılanyaya bir yatara git gel.Henüz kovaların kapaklarına başlamadım biraz daha kurusunlar zaten çarpılmaya başladılar.Şimdiki çarpılmaları zarar vermez.Önemli olan kapak olduktan sonra çarpılmasınlar.Yandım ben yandım iş çok.
NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010

http://www.aribakani.com/

8 yorum:

mahmudiyearicilik dedi ki...

Ali Bey aynıbenim kovana benziyor benim yaptığım biraz daha farklı henüz yayınlamadım.Çok güzel olmuş hayırlı olsun kovanın anaları bol olsun.

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

aman ali kardeşim kendine dikkat et
sende benim gibi her işe giriyorsun, ama kesici aletlerle çalışırken çok dikkat istiyor ben ufak bir ihmalim sonucunda elimi kestim işi çabuk bitireyim derken 10 gün geç kalldı.ALLAH korusun.

yalovalı arıcı dedi ki...

ali abi zafer kardeşin yorumuna katılıyorum.Çok dikkat ister o makineler hiç hata kabul etmiyorlar.Bende o planya makinesinin bıçaklarını iki kez parmaklarımı soktum fazlalık aldırdım sol elimin baş parmağı sağ eliminkinden 1.5 cm kısa:)marangoz makinlerinin en tehlikelisi pılanya diyebilirim:

hayırlı çalışmalar Allah yardımcın olsun.

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Türk arıcılığın yanında marangozlukta gelişti,emekli olunca iş hazır.Kolay gelsin.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

İş güvenliği yönetmeliği gereği dönen aparatları olan makinelerde çalışırken kolları lastikli elbiseler giyilmeli kolunu vs. kaptırmamak için o ne öyle hava olsun diye önlük mönlük giymişsin ama tabi sen akademik olmadığın için ne bilecen bunları

Ali Türk dedi ki...

Dotor bey rahat rahat dur yerinde::))Biz bilmiyormuyuz kolları lastikli önlük giyinmesini.Hava olsun diye bunu giyindik.Senin anlatmak istedigini ben yaşadım.

Bursa'da 8 yıl kumaş dokuması yaptım.Yani iyi bir dokumacıydım.Şimdiki tezgahlardan anlamam ama.Eski tezgahların motorları devamlı yanardı birde ara sıra ısılarını kontrol ederdik.Bende gene üzeimde gömlek var koluda açık,ısı kontrolde motorun pulisi gömlegin kolu kaptı sarmaya başladı ben çekiyorum o çekiyor makinanın koluna vurmayıda o anda akıl edemiyorsun.Derken omuza kadar beni yanına aldı,o sırada şartele vurdum tehğahta durdu motorda.Ama kol mosmor oldu be gömlegin kol gitti,seni artis seni dersin şimdi iyi bir gül,beni gene 1980 li yıllara göderdin.

TUNCAY ERDEM dedi ki...

Ali abi bu sistemi cok tuttum. Hadi hayirlisi, bu sene kayipsiz bol anali olur insallah. Bu arada analardan bir tanesi benim:)) bu sefer soz boyamicam:)))

Ali Türk dedi ki...

Abiler tavsiyelerinize teşekürler.Yapmış olduğunuz iyi dilekler sayesinde inşallah bir şey olmaz.Biz burada bilgi aktarımı yapıyoruz insanlara bir şeyler öğretmek sadaka vermektir aynı zamanda bunuda bilirseniz iyi olur.Yani biri bir adres arıyor o kişiye gideceği yeri tarif ettiniz alın size sadaka sevabı.Şimdi demeyin git İstanbul'da adres tarif et diye::))

Maragoz aletleri içinde en tehlikelisi fireze diye bir oyma makınası var odur.Sonra pılanya gelir.Gerçi tehlikesizi yok demek daha iyi olur.Akşam kutuların çıtalarının en ufak parçaları vardı onlarda çok zorlandım.3,6cm ye minik parçacıklar.Birdaha onu pervaz testeresinde biçecem.Bundan sonra ince işler olmayacak.Büyük parçalarda tehlikelerden daha uzaktasınız.

Yakında miller metodu geliyor bekleyin.(anaarı üretimi için)

Kaptanım sen ne anaarısı istiyorsun be.Sen elindekilere sahip ol sırada başka bekleyenler var::)))

Boyasanda boyamasanda bu sene ceza olarak anaarı yok,abine belki,hemde ona Gebze yerlisi kütük için olasılık var::))