20 Mart 2008 Perşembe

SON DURUMLARA YORUMLAR

Son bir haftayı yoğun bir şekilde geride bıraktık.Olumlu ve olumsuz bir sürü olaylar geride kaldı.

Bahar geldi derken bazı bölgelerimize yeniden kar yağdı.Bu hiç iyi bir durum değil.Yavruya yatan arıların yavrularını üşütmeleri söz konusu.Burada bir başka olay daha var dikkat edilmesi gereken,Yavruya yatan arılarımızın giderleri çok fazla artar.Artık bu arının ihtiyacı yok diye kovanları es geçmeyin yeni arı ölümleri olmasın.Artık her kovanın bahar beslenmesi yapılmalı.Tehlikeli bir döneme girildi.Ama fazlada bir süremiz kalmadı diyebilirim.Sıkıntılar 10-15 güne kadar biter,baharda her tarafta hakim olur.

Gebze’ye gelecek olursak burada artık bahar geldi,hava ne kadarda soğusa kovanları söndürecek kadar olmaz,genelde burada da beslemelere devam edilmeli.Hava iyi diyelim hep yağmur ve kapalı bu arı hızla içerdeki yiyeceğini tüketiyor buna dikkat.

Arkadaşlarımızdan Hüseyin Balkaya’nın yazısı önemliydi,koloni sönmeleri hakkında detaylı bilgiler vardı.Bazı eksiklikler olsa da arıcıların bundan sonraki ,arı kolonisi kışlatmalarında neler yapacakları izah edilmişti.Bu tür yazıları arıcılar okuyup geçmemeli.En azından linkini bir köşeye not etmeli ki daha sonra yeniden okuyabilsinler.Yada bu tür yazıları tek tek toplayıp biriktirmelisiniz.Nasıl mı dersiniz.Bilgisayarınız olmasa da bu tür yazıları biriktirirsiniz.Yada bilgisayarınız var,bilgisayar çöktü önemli bilgilerinizde gitti.Önemli saydıklarınızı korumanın bir yolu var.Kullanmayacağınız bir MSN adresi alıyorsunuz.Önemli saydığınız bilgilerinizi depo olarak kullandığınız msn ye mesaj olarak atıyorsunuz.Hangi bilgi sayarda açarsanız açın msn yi bilgiler elinizin altında.Bende yazdım koloni sönmelerinin nedenlerini yorumlar sitesinde var.


Ben son iki yıldır kayıpsız çıkıyorum hiç kovanım sönmedi.Ama kışa girmeden kovanları her hafta dengelemeye çalıştım.Bu konu çok önemli.Şimdi sizin orada kışlamaya ne var ki diyenlerde var.Başka bir ayrıntı daha var kışı çok sert geçen yerlerde arılar bahara çok güçlü çıktılar.Fakat benim bulunduğum bölgede de bayağı arı ölümleri oldu.Aynı arılıkta hacı amcanın 12 kovanı vardı 5 kovan kaldı.Yüzde ye vurursan acayip bir oran çıkıyor.Arı kayıplarının yüzde doksandan fazlası arıcıdan kaynaklanıyor derim.Başka ırkları da arıcı kendisi sokuyor arılığına bu da kovan sönmelerine neden olur.Siz Muğla arısını Erzurum da ne yaparsanız yapın yaşatamazsınız.Bunu anlatmaya çalışıyorum.Koloni sönmelerinin altında bu dengesizliklerde var.Her yerde Kafkas arısı derseniz kovanlarınız bazı bölgelerde sönmeye mahkumdur.Allah bilmiyor muydu her yerde Kafkas yaratmasını.


Bir başka konu ise anaarı ve bal teşviklerinin kaldırılmasıydı.Benim haberim yoktu olaydan.Bir arkadaşım dedi seninkinin musluklar kapanmış ne musluğu dedim.Bana linki verdi bir oku diye yazıya bir girişi var,o kadar üzülmüş ki ilk defa içinden gelerek yazı yazdığını tespit ettim.Ne kadarda yazısında saçmalasa da çok üzüldüğü belliydi.Sonuçta ben bu teşviklerin kalkmasını isteyenlerdenim.Çünkü arıcılığımızı hele bu anaarı teşvikleri mafetti.Kontrolsüz ve kalitesiz anaarı üretimi çok pahalıya mal oldu ülkemize.Başta koloni sönmeleri olmak üzere,düşük verim de cabasıydı.Birilerine geçim kapısı olmuştu ama insanlar bindikleri dalı kesmeyeceklerdi.Hem burada anaarıyı kalitesiz üretenler suçlu,hem buradan nemalananlar suçlu,hem de kaliteli üretenlerde suçlu ki .Üç kağıtçılarla uğraşmadıkları için.Sonuçta şimdi gerçekten anarı üreticileri benim anaarım daha kaliteli diyen ve dediğini uygulayanlar kalacak.Gerisi silinecek bence çok iyi oldu.
NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

3 yorum:

Kenan GİŞAN dedi ki...

Sn. Ali TÜRK
Hüseyin BALKAYA'nın sitesindeki ARI SÖNMELERİ HAKKINDA başlıklı yazıda sizinde belirttiğiniz gibi eksiklik var ve bana görede iki yanlış bilgi var. Arıların kuzeye doğru yerleştirilmesi ve suni yemleme yapılmayacaksa 1 kovan için 2 kg. bal yeterli değildir.
O blogda da bu konuyla ilgili yorum yaptım fakat arkadaş yaptığım yorumu beğenmedi her halde yayınlamadı.
Saygılar.

Ali Türk dedi ki...

Profosörde yazsa eksiklik olmayacak diye bir kaide yok.Hüseyin bence çıta başı iki kilo demek istedi.Her arıcı bilirki iki kiloyla hiçbir arı kovanı kışlayıp bitiremez.Ama kışlamaya kışlar ölmek için.::))

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Gişan benim anladığım çıta başı 2 kg bal demek istiyordu