22 Mart 2008 Cumartesi

HADİ HAYIRLISI,SÜPRÜZLER BAŞLADI

Zambak konuyla hiç bir alakası yok,hoşuma gitti çekmiştim arada kaynayıp gidecek size süprüz olsun diye attım buraya.Doktoruma gitsin boş verin başkaları yanlış filan anlar.
Güne süprüzle başladık,bir arım anayı yenilemiş,kovanda ananın çıkyıgı yatak var anaarı yok.Dedim bari iyi bir yerden yumurta vereyim::))İlk çektiğim çıtaya anaarı memeye yumurta atmış.Aman başına bir iş gelmesin diye üstüne titredigim bir aanaarı bu.Gerçi kendisini bir senedir görmedim ama iyice gidici gibime geldi.Bu mevsimde ogula gittigine göre dün birine gülüyordum.Şimdi başımıza geldi.
Dün Yüksel abi benim arılar oğula gidiyor diyordu bende gülüyordum.
7 resim çekmişim en iyileri bu iki resim.Daha güzel resim çekebilirdim açıyı tutturamamışım.
Destür erkek var::))İşçi kıza soruyor bu mahallede çıtır filan varmı diye,kaytan bıyıklım gel gel var.
Bu resimde saydım 7 tanemi ne erkek arı var,hangi çıtayı çektimse varlardı.
Ve günün asıl süprüzi,2008 ilk çıtırı karşınızda.Kaptan bir tükür birde maşallah de nazar değmesin haa.Rizeye giden anaarıların kutularını birleştirmiştim kendi kendilerine yaptılar ben karışmadım.Birde bunlara isimmi versek ne yapsak bilmemki.Arılarımızın sülalesi tanınıyor,bence isim koymalı artık::)))
Eşleşme kutusunda dolaşıp duruyorduSıgırlık oğullarının kızının kızı oldu.
Eylül ayından bu zamana kadar,F1 Ve F2 ürettik cinside nedir bilmiyorum.
Bakalım eşleşecekmi,geçen sene ilk anaarım martın 17 de çıkmıştı yanılmıyorsam.Blok arşivinde var o eşleşememişti.Bu sene erkeklerde erkenci.
Arılarım ocakta yaptıgım ilk kek takviyesi sayesinde çok erken yavruya yattı ve eski nesil gitti.Tek tük eski arı var hepsi soluk soluk arıların.Resimdede girişte ve yukardaki arılar işi bitik canlılar ama hareketsiz ve dokunuyorsunuz tepkisizler.Geçen sene bu zamanlar musluklar ölü arı dolardı.Şimdi resimlemek için arıyorum.
Yerlilerden biri,etrafındaki arılar pırıl pırıllar hepsi genç.
Bu yukardaki yerlinin yavrusu,İnşallah 10 gün sonra çogu arım sıkışacaklar artık.
Zayıf arılardan biri,anaarı ne yapsın işçi olmayınca.Tek resim çekebildim makinayı açıp çekene kadar epey süre geçti.Resmi çektim yumurta düştü.Anaarı arkasında yumurta geziyor,temiz yer bakıyor yok arılar yetersizler.Resim son saniyede yakalandı diyebilirim.Tekrar çekeyim dedim baktım yumurta yok,dedim kaçırdıkmı tek atış ve iyi yakalanmış be.
Dünyanın en iyi anaarısı olsa yapacak bir şey yok.Şimdilik hiç dokunmuyorum,bir hafta sonra başlarım dengelemeye arıları.Bu ayarda 3 tane filan arı var,gerekirse yeni anaarı yaptıracam,hiç olmazsaana üretsizler bir kaç tane.
Erkek arıların çıktığını bu kapaklardanda anlarsınız.Erkek gözlerin kapakları.Bunlar varsa erkek arı çıkmış demektir.
Her taraf çiçek,arılar bu sene bayram edecek inşallah bizde diyorum içimden.
Büyük şefin arının biri verdigim kekleri yiyemiyordu geçen hafta bir baktım anaarısı yok.Hemen Muğla'dan gelen kaptanın arıdan hemen Muğla yumurta ve memeler kapanmış.Bu çıtadada dikkat ederseniz bayagı erkek var.
Hacı amcanın demesine göre 10 yıldır bu kadar hiç yağmur yağmamıştı diyor.Yaklaşık 20 seneyi geçik burada oturuyor iyi bir gözlemcidir yani.Tarladaki çukurlar bile suyu içemiyor işte,her tarftan sular aktı diyor hacı amca.
Nefis bir bahar olacak inşallah,herkese hayırlı baharlar.Bu gün fazla resim çekemedim toplam 60 filan resim çekmişim ama çok güzel haberler çıkardık ve resimlerde diyebilirim.Son açılan bir blog var,birileri sürekli gündeme getirmeye çalışıyor.Ben ilk yazımı yazdıgımda blog kime ait biliyordum.O şahıs derki eserlerinde kısmen veya tamamı kopyalanamaz,başka yerde kullanamazsın der benim eserimdekileri.İlk herkes kendi koydugu kurala kendisi uyacak,Benim eserlerimden kimse almasın çalmasın diyen kendisi,blogunda kendine ait resim yok diyesim geliyor,ilk önce kendisi aşırmayacak.Bu blogu bir gariban yapsaydı ona kimse bir şey diyemezdi,bende demem,çünkü imkanları kısıtlı resim çekemez haber bulamaz.Ama imkanlar deryasında yüzen birine çok yakıştı yaptıkları.
NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010

http://www.aribakani.com/

5 yorum:

salih arıcı dedi ki...

alicim bütün temennilerine amin diyorum,sezon keyifli olacağa benziyor biraz şuruba yonelmeliyiz bence yavru fazla tüketimde ona göre tabii.kolay gelsin...

İlhami Uyar dedi ki...

Ali bey arılığa gittiğimde dediğiniz gibi hertaraf yağmur sularıyla dolmuş,inşallah bu yıl herşey güzel olacak,kolaylıklar ve başarılar dilerim

TUNCAY ERDEM dedi ki...

Ali abi, 2008 anasii icin; tuh tuh tuhhh masallahhh... Damatlarida goruntulemissin...:))

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

ALİ BEY ŞU RESMİNİ YAYINLAYIP DURDUGUN ARILARIN ANALARINDAN BİZEDE GÖNDERDE BİZDE BİRAZ HAVA ATALIM ZAMANI GELMEK ÜZENE BEKLİYORUM UNUTMA
ARILYARIN SAGLIKLI BAL SEZONUN BOL BALLI OLSUN

Emrah KARADENİZ dedi ki...

Ali abi resimler süper vallahi bu resimleri çekmekte ayrı bir huner ister kolay gelsin.