8 Mart 2008 Cumartesi

8 MART 2008.PELİTLİDEYİM HALA.

Bu işe başlamadan,oksalik asidi hazırladım,İşe başladıgımda işimime lazım,yoksa iş bitimi iş görmüyor.Bazı abilerim burayıda sorar bana.Bu ne biçim cümle diye.::))..Oksalik asid hazırlanması,75-100 gr.oksalik,1 kilo toz şeker,bir litre su.Bu terkip 50 kovana yeterli,fakat bende biraz ölçü kaçtı.35 kovanda yaptıgım malzeme bitti.Hacı amcada daha önce hep oksalik kullanmış gibi bunun kıvamı iyi olmadı,birazdaha ince olmalıydı dedi::)))Bu arada da nisanda eriklerin tadına bakarız kelimesi telafuz edildi.Ben erikleri degil inciri yermiyiz onu düşündüm içimden.İncirden sonrada ayva gelir zaten.
Oksalik fazla verilince böyle musluktan akar işte.Arılarda bu kovana ne oldu diye giremiyorlar.
Bu sene çektiğim resimlerden en güzellerinden bence.Kesmeme rağmen bayagı büyük.
Bu yukardaki yavrulu çıta,aşağıdaki kovana ait.En zayıf arılardan biri,aşağıdaki resim ne derseniz çektiğim çıta yavrulu,çektiğim çıtanın sağındaki solundakilerdede böyle kapalı yavru vardı.
Zayıf kovanlardan biri.Toplasan 2 çıta arısı yok,üç çıtaya yavru basmış.
Bu benim kafkaslardan biri,buda gaza basmış,kaç haftadır kekliyorum,uyandı nihayet.Oksalik polenli arıara denk gelince polenler arıları boyadı.
Yukardaki resimin bir parçası.
Polen derdimiz kalmadı,yakında polenleri sırlar bu arılar.
Bunlarda polenle gelmişler,fakat oksaligin azizliginden içeriye girmemek için bekliyorlar.
Bizde Rize'den gelen misafirlerimizle köfte poleni topluyoruz.Bu arada rize'den gelen "Salih Arıcı" ve akrabalarından Hasan kardeşim.Cihan var fakat kareye sonra dahil edecem onu.Bir sonraki haberde olacak,Salih kardeşimizin makam söförü.
Buradada oksalik fazlalıgı var.Hemen bunları ayarladım aslında.Kovanı arkadan kadırdım fazlalıklar yere."Polen ve arı"ayrılmaz ikili.
Bo kovandada yavru süper gerçi zayıfkardada bile süper diyeyim.Haftaaya arılar sıkışmaya başlar belki yavaş yavaş aralara kabarmış petek girebilirim.
" Erkekarılar"pupa olmuşlar be larvalarıda vardı.
Bu resimdeki arı geçen senenin şanpiyonu bana göre.Kendi yaşadıgı gibi kaç kovanında yaşamasına sebeb oldu.Yaklaşık 6 çıta arısı var gene. "Kaliteli anaarı"her zaman hep aynı işte.Ölüsü bile kalite.Bu kovanın anaarısı 3 yıllık oldu.
Bu arıya hep torpil geçiyorum,iki hafta önce 3 tane verdim bitirdi.Geçen hafta iki tane yani bir kilo verdim göçürmüş.Bu gün körükledim pekte uysal maşallah,geriye çekildiler oksalikledim iki kek verip kapattım.Aslında sıra bunda degildi,Salih ben Gebze'ye geldim dedi,bende 17 kovan kalmıştı bunu hemen sıraya alıp,işlemini yapıp doğru misafirimizi almaya gittim.
Nefis çalışma var,yavru alanı genişliyor her tarf çiçek.Aşagıdaki resim bunun bir parçası,anaarı yazısı yazarken böyle bir resim aramıştım yoktu.Artık var oraya eklemek lazım.
"Günlük larvalar",hemen transfer edilmeyi bekliyor ama::))
1 Kilo şeker,1 litre su,75-100 gr "oksalik asid".Hepsini bu bidona doldurup salıyorum.Başka şekilde eritmek böyle kolay olmuyor en kolayı bu.
Eridikten sonra pet şişeye alıyorum,giderken kapak ayarlamadım,motorun sandığında delik bir kapak vardı,eylülde sığırlıkta çok zayıflara şurup vermiştim.Delikleride fazlaydı,yarın kalanlarıda erkenden halledip,akşama başka süprizlerle karşınızda olabiliriz.
Bu gün oksalik asid uygulaması yaptım.Süpriz olaylar var::)) Hacı amca begenmiyor kıvamını balakalım ne olacak.

2 yorum:

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

heralde hassas terazi aldın abi 70-100 gr ha:)

Ali Türk dedi ki...

Abi istersen 75 istersen 100 gr kullan ama ben fazlaverdim.Karışım dozu iyiydi,çünkü hassas terazide tartarak paketlerim oslakikleri.Ama kovan başı fazla verdim,şu an kovanlarımda bir miktar arı öldürdüm.Arılar biraz geri gidebilir.Şu anki aklım olsa varova olsaydıda oksalik vermeseydim yönünde.Zayıf arılara zarar veriyor,birde fazla miktarda verdinmi,hiç iyi olmadı.Gelişmeler gelecek,biraz sabır ama şu an durum iyi degil.