6 Şubat 2008 Çarşamba

ŞURUPLU BAKIM

Bu hayta benim balkondaki yaramaz oluyor.Pazar gün tüm kovanlara bakım yaptık iki kişi.İki kişiyede saldıran arı olmadı arılıkta.Balkondakinede cumartesi bakım yaptım,tüm önlemlerime rağmen gene soktu.Burada uyguladığım sistemi baharda büyük Şef Murat Çakır'ın arıdada denemiştik.Arı saldırgan ve bakımda yapılması gerekiyorsa,iki kişiyle bakım yapılabilir.Daha önceden hazırladığınız şurubu arıların üzerine püskürtmelisiniz.Her tarafına çıta aralarıda dahil,arılar yalanırken siz gereli bakımı yapıp işi bitirmelisiniz.Bu tür kovanla ne kadar çok uğraşırsanız o kadar başınız ağrır.Arılıkta bir arıysa en sona bu arıya bakmalışınız.Benim balkondaki duman falan dinlemiyor,karton yakıyorum körük yerine gidip kendini arı oraya vurup yakıyor,tam piskopat bu.

3 yorum:

TUNCAY HADİSE dedi ki...

ALİ ABİ,
ARI SOKMASINA KARŞI AMONYAK SÜRÜLÜRSE ŞİŞME OLMAZ DİYE BİR BİLGİ OKUMUŞTUM.AMONYAK ALDIM KULLANDIM AMA HEM ŞİŞİYOR HEMDE DAHA UZUN SÜREDE ŞİŞLİK GİTMİYOR.
ARI SOKMASINA KARŞI BİR İLAÇ KULLANIYORMUSUN.
ÖYLE Kİ BİZİM ARILAR MASKE BAŞLIK KISMININ ALINLA TEMAS ETTİĞİ NOKTADAN BEZDEN BİLE İĞNEYİ OTURTUYOR.MASKENİN ALTINDAN SİPERLİKLİ ŞAPKA GİYMEK ZORUNDA KALIYORUM.
SAYGILAR.

emin benli dedi ki...

böyle arılara kendimin uyguladığı yöntemi anlatayım.Eğer başka arınız varsa direk imha edin,imkanınız varsa anayı değiştirin.

Ali Türk dedi ki...

Emin abi ne yaptın be.Arı dedigin zaten sokmalı bunlar sinek degilya::)).Bu tip arıları bende sevmiyorum,ama eylül oğllarında birinin kızı,cinside büyük ihtimal Muğla,sokması doğal.Bu tip arılara ihtiyacınız yoksa,en iyi yöntem anarısını degişmektir.

Tuncay arıların sokmasına iyi gelen bir şey kullanmıyorum.Zaten eskisi gibide şişmiyor.İlerde sendede aynısı olacak,yani acıyacak fakat şişi kalmayacak.