14 Şubat 2008 Perşembe

ANAARI ÜRETİMİNDEN BİR NOT


Bu notu kaç sefer yazayım dedim hep unuttum.Başımdan geçen iki hadise bu konunun önemini açıklamaya yetecek.Anaarı üretimine başladık geçen sene bir sürü hatalarımız oldu.Çünkü bu işleri bilen birisi şöyle yap demedi,daha önceden yapılan uygulamaları taklit ede ede bir şeyler yapmıştık.Asıl şimdi söylemek istediğim,tranferi yaptınız memeler kapandı.Bu kapalı memelerin nakil edilmemesi gerekiyor ,yani bir yere taşırsanız tüm kapalı analar meme içinde ölüyor.Birincisi şöyle oldu,bizim kadir başkana 15 memeye tranfer yaptım,memeler tuttu,Kadir bey benden gelip memeli kovanı alması gecikti,çıkmaya bir kaç gün kala geldi götürdü.Memeleri anasız kovanlara dağıtmış bir tane anaarı çıkmış digerleri hep ölmüş.Aynı olay bendede oldu.Şileye gitmeden bir kovanda anaarı üretimi var.Memeler kapandı,Şile'ye arıları götürdüm,memeleri ruşetlere dağıttım,hatta iki tanede asistana verdim hepsi ölü çıktı.Yani kapalı memelelere çok hassas davranılmalı ve silkelenmemeli birde taşınmamalı diye düşünüyorum.

Yazıyı yazdıktan sonra aklıma geldi.Kadir bey kapalı memeleri yaklaşık 25 km. taşıdı ben Şileye giderken 70 km. yolculuk yaptım.

NOT.Bugün 14 şubat 2008.Baba hesabına göre dün ocak çıktı bugün güccük denilen şubatın birindeyiz rumi takvime göre.Saat 12 civarı güzel kar yağışı var Gebze'de tutarmı bilmem artık.

3 yorum:

Ali Türk dedi ki...

Bu habere bir yorum yapılmıştı,yorum tamamen reklamdan oluştuğu için yorumu sildim.Dünyada hiç bir ticari anaarı üreticisi janter kullanmıyor.Yorum yazan janter reklamı yapmış,jantersizde anaarı üretilebilir.Amatör anaarı üreticileri kafanıza yatan her şeyle anaarı üretebilirsiniz.Sıgara nikotinini almak için ağızlıklar var,erimiş muma sok çıkar al sana çanak.::)))

UĞUR KIRAN dedi ki...

aynen öyle abi

TUNCAY HADİSE dedi ki...

Ali Abi,
Bilgi ve tecrübe paylaşımı diyoruz,
reklam işine bende çok kıllanırım.
Aman ha;ticari formasyonlar başka tarafta reklamlarını yapsınlar ona
kimse birşey demez.
saygılar.