26 Aralık 2007 Çarşamba

SENEDE BİR SUCUK PARTİSİ KESİN OLUR::))

Dün gece sucuk işinide hallettim,Sucuk için kıyma ve bir sürü baharata ihtiyacınız var.Bu baharatlar belli ölçülerde olması lazım.İyice yoğrulan kıyma ve baharatlar aslında bir gün dinlendirilir,ben bir kaç saat beklettikten sonra doldurmaya geçtim.Çünkü makinayı bekleyenler şu an sıraya girdiler.
Bu makina bir çok işe yarar,kıyma yapar domates kıyar,ceviz fındık çeker,özelliği çok ama ben sadece sucuk işinde kullanırım,1988 yılı gelen göçmenlerden almıştım.Ve daha sonra bu tür malzemelerin yerini bulmuştum İstanbul Mercanda Polanya pazarı.Oradan yurt dışından gelen bir sürü malzemeyi alıp Bursa'da pazarlarda satmıştım,o zamanlar öyle para kazanmıştımki düğünümü onunla yapmıştım.Gene 20 sene öncelere gittim be.Daha sonra bir kaç arkadaşın malına el kondu,bende o zaman bu işi bıraktım.Polisler diyorki kaçak,kaçaksa filan yerde gidin oraya yok orası beni ilgilendirmez burasına bakarım.Bir dönem geldi geçti kısa sürede çok iyi paralar kazanmıştık.
Şimdi bakıyorumda o zamandan hala bir sürü kullanmaya ayırdığım malzemeler duruyor,dürbün 3 tane bırakmıştım boy boy.Tabanca havye,satranç takımı,Zenit 12XP fotoğraf makinası objektif takılabilir özellikteydi ama debremde kayboldu,ve yılda bir kullandığım bu kıyma makinası.Sert aliminyumdan pas falan yapmaz,beni kesin mezara yollar,o hala kalır gibime geliyor::)))
Oğlum Furkan bu sene makinanın kolunu o çevirdi,foto işleride ondaydı,en az 2 en iyi üç kişiyle sucuk dolumu yapılır.
Burada görüldügü gibi degil yani tek başınıza kesinlikle yapılmaz bu iş,sen ne yapıyorsun derseniz artislik yapıyorum derim.
Filim artık sona yaklaştı,yakında bitecek,yukarda atlanan işlerden biride kıyma baharatlar yogrulup dinlendirilirken,tavada bir parça kıyma kavrulup yenir.Niçin bu yapılır tadına ve tuzuna bakılmak için son rutuştur o.
Görüntü için berbat diyenler oldu,bende onlara miyav de bari dedim.::)) ciger misali.

Sizde bu tür bir iş yapmaya kalkarsanız,10 kilo kıymaya gerekli malzemeyi yazayım bu baharatı biraz fazla olanıdır.100 gr.karabiber,120 gr.kimyon,30 gr.bahar,40 gr.tozkaranfil,20 gr.tarçın,200 gr.kırmızı biber,az çemen bir kaşık kadar.Hazır malzemelerde kaç kiloluk isterseniz sarımsagı bile içinde var,birde doldurmadan kardıktan sonra kullanabilirsiniz,buzluğa atarsınız.Az baharatlı isteyenler kimyon ve karabiberde 20gr geri gelecekler.Sizede afiyet olsun banada::)))

8 yorum:

Hüseyin ALTINTAŞ dedi ki...

özendirdin üstad
bir kangalda bana
göndersene
selamlar saygılar

PINARHİSAR BAL ÜRETİCİLER BİRLİĞİ dedi ki...

SENDEN ALLAH RAZI OLSUN YİNE GÜZELLİGİNİ GÖSTERDİN TEŞEKKÜRLER O SUCUKLARDADA BİR LEZZET USTALIĞI GÖRÜRÜNÜYOR TADINA BAKMAK LAZIM BİZİM İÇİNDE YE HAFİYET OLSUN YAŞAMINDA BAŞARILAR HOŞÇAKAL

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

kaçak sucuk imalatı ha. Yakında anarto ekipleri ile senin eve baskın yapalımda gör.

Mehmet Yüksel dedi ki...

Ali abi afiyet olsun,resimler harika,eminim tadıda güzeldir.

Selamlar.

kabaoglubal dedi ki...

ali bey bu sucukları görup ta yememe4k olmaz ağzımızın suyu aktı gersi sana kalmış.

kabaoglubal dedi ki...

Afiyet olsun ama ağzımızı sulandırdın

Kenan GİŞAN dedi ki...

Ali bey
imkanı olan var olmayan var
güzülde görünüyor
size afiyet olsun
Kenan GİŞAN

muratakın dedi ki...

Sayın Ali Türk:
mayalanması için içine biraz da toz şeker katılır.
kaçak yapım ama yinede afiyet olsun.