25 Kasım 2007 Pazar

25 KASIM PAZAR HAVA GÜZEL,SON RUTUŞLAR BİTTİ.

Bu gün pazar,dün işleri bitiremedim,kalan kovanlarıda bir gözden geçirip,artık kışı beklemeye başlayacağız.Bazı güçlü kovanlar 10 çıtada duruyordu onlarıda 6-7 çıtaya düşürdüm.Balı olmayan 5-6 kovan vardı onlarada takviye yapıldı balı çok olanlardan.
Arılar tedirgin,hepsi birbirini kollayıp duruyor.Dün anasını göremediğim kovanın anasını gene göremedim.Verdiğim yumurtayada degişik bir işlem yapmamışlar.Bir ruşette ana vardı,bir türlü gelişmedi onu kafese koyup,arılara verdim,kafeside sarmadılar,acayip bir durum var kovanda henüz anlayamadım.kovan çok hırçın,bu kovan eskiden böyle degildi.
Bu gün erken gittim arılara ama havanın ısınması için vakit dolduruyorum.Kovanları açmak için sıcaga ihtiyaç var. Bu sırada dün baktıgımızda ço sayıda varroa varroa ölüsü olan aynı kovanda,bu günkü gözlemde oran acayip düşmüş,bu sevindirici bir haber bence.Kökünü kazıdım sayılır şimdilik.
Acayip papatya açmış,görüntü tam bahar,Allahtan hayırlısı.
Kocayemişte arıyı çektim evde bakarken başka bir arıdada resme girmiş.Birini çekmek için o kadar uğraşıyorum,arkadan poz vereni göremedik bee.
Hala bal ve polen gelmeye devam ediyor.Baharı iki ay öne alabilsek süper olacak.Şimdi bahar bulunurnmu be.Geçen sene herkesin hedefi ana üretimiydi,çogu kişli başardı,bu sene hedefler ne olacak bakacağız.
Bu resimde yukardaki çıtanın arka yüzü,açık bal çok.Her kovanda açık bal var.
Kapagın altından çıkan ilginç bir mahluk.Daha önce hiç görmedim.Akrebe benziyor ama kuyrugu ve iğnesi yok.Memleketimizde arıları ıslah edenler çokya,acaba diyorum akrepleridemi ıslah ettiler,neden olmasın.Yakında akrep safariside yaparız.
Bir kaç sefer çektim en iyi iki resim bu.Arının yarısı kadar büyüklükte.
Bunlar yarışçı ağ kurdları,filmide var,birinciye dur derken öldü.Filmi çok yakında gene bu sitede.Bekleyin,ayrıca bunlardan üreteceklere ücretsiz kargo size ait gönderiyoruz.
Not.Sadece bir çıtada o kadar üremişlerki sormayın,bölme tahtası olarak kullandıgım çıtalardandı,iki çıta vardı birini felaket yapmışlar ötekindede hasar var.
Bu günün en ilginç kovanı ve anaarısı.Bu kovan ve anaarı beyazkovan com.a ait.Arılıkta bu kadar yavrulu bir çıta iki gün içinde götemedim.Çıta kapalı yavru ve anaarıda bu çıtada.Maşallah diyeyim tabiki ödüllendirdim bu kovanı ve arkadaşlarını.
En son işim bitince Büyük şefimin arılara yöneldim.3 beyaz kovanı var bende,biri harika bu mevsinmde yavruya bak yavruya.
Bende arılıkta bulunan şekeri bu 3 kovanın yemliklerine doldurup,üzerine biraz su döktüm yavaş yavaş götürün haaaa.Bu tip arı besleme,Muğla yöresinde var.Yemlige kuru şeker koyarlar ve çok az ıslatırlar.Kovan içinemle şekeri yavaş yavaş yalar arılar.Götürün helal olsun.
Bu ağaçta dün yayınladım gene dayanamadım.Benim çalışma ofisim gibi mubarek.İki filim bir kaç arı resmi çekiyorum.Hava tam ısındığında arılar ziyarete başladılar bende hemen kovanları açmaya gittim.Bu ağacın başında beklesek çok ekmek var ama işte var.::)))
Yeni bir buluş daha düşündüm.Benim gibi tembel arıcıların peteklerine musallat olan ağ kurdlarından ipek üretimi,hayırlı olsun.

Not.İsteyene ipek üretimi için ağ kurdu,hemde damızlık gönderilir.

2 yorum:

Ngaio dedi ki...

What amazingly beautiful photos !! I just wish I could read your blog, it looks very interesting ..

Ali Türk dedi ki...

ngaio,give thanks::))