28 Ekim 2007 Pazar

28 EKİM PAZAR,İZLENİMLERİM.

HÜSEYİN BALKAYA’YA
Hüseyin şahane bir konu sunacağını umuyorum.Çünkü şu ana kadar internet üzerinden tanıştığım,Devrim hocadan sonra Anaarı hususunda bilgili ikinci kişisin.Ana arı konusunda yazdıkların benim için çok önemli,diğer arkadaşlar içinde.Bir çok püf noktası yakalayacağımı zannediyorum.Sen yıllarca ticari anaarı üretiminde çalıştın,tecrübelerin çok önemli.Kolay gelsin ,sabırsızlıkla bekliyorum yazının sonunu.
Not Hüseyin'in son yazısına yorumun bu.Sitesini takip edin.Şimdiden kendisine teşekürler.
Hoş geldiniz buyrun buyrun,ne arzu etmiştiniz.
Not.Ya bu arıların hiç dostu yokmu?


Ordu Ulubey Elmacukur köyünden arıcılarımız.İki gün sonra gidecekler yakında Göçbeyliköyünde,gezginci arıcı kalmıyor.Nazım amca ve iki ogluyla birlikte gezginci arıcılık yapıyor.Ordu mekanları,Baharda Çankırı Çerkeşe geliyorlarmış son baharda Göçbeyli köyüne gelip olursa biraz bal olmazsa arı polen ve kendi yiyecegini aldımı ,doğru memlekete.



Arılıkta yaklaşık 300 kovanları var.Resime tüm kovanlar giremedi,yerde meyil var.Kulubenin ilersinde başkasına ait arılar var.

Çoktan beri hep görüp ugramadıgım bir arılıktı.Biraz yolun dışında sapa bir yer.



Sahipsiz arıcı,Nazım Çakır.Nazım Çakır çok dertli.Bir bal firması 48 milyar dolandırmış.İŞin garibi çeki karşılıksız çıkanla ben bir gece nezarette yattık sabah ikimizide birden saldılar diyor.Anlayacagınız paraları tahsil edememiş.

Bu peşin satan arıcı.Mehmet ÇAKIR .Babası kazıklanan Mehmet artık peşin satıyoruz para bir yere bal bir yere diyor.Zaten ağa gibi oturuyor görüyorsunuz yazmama gerek yok ama genede karalayalım.

Daha ne olduguna karar vermeyen arıcı,Cengiz ÇAKIR. Hepside candan kişlerdi seneye kadar bu internetede bulaşırlar sanırım.Arıcılarımızın internet olayı zayıf.


Sahipsizlermiş,dedim bak "arıbakanı" geldi,benden iyi dünyada sahipmi bulacaksınız dimi.Ayagınıza kadar geldim.Arı bakanı geldigini duyunca bayagı sevindiler.


Soldaki Bayburtlu Gebzede geçenlerde yanıma gelmişti,Baharda arı alacaktı gazı fazla vemişiz heralde,solugu Göçbeyli köyünde Nazım amcanın yanında almış.Heralde 5-6 kovan almış.Nazım amca artık sahipsiz degilsin,her yerde anlatabilirsin.Arılıgımıza "Arı bakanı"geldi diye.Yoılunuz açık olsun,inşallah gene görüşmek üzere.Hayırlı yolculuklar .

Resmin ilerisindeki beyaz kovanlar,bir başka arıcıya ait.onlar yoklardı.


yolun hemen bitişiginde bir arılık.Buda Ordu'lu bir arıcı.

Osman anladıgım kadarıyla çıta bal çalışıyor petekli.Balları aldım müşteri bekliyorum dedi,kasalarda poşetlenmiş çıta bal var.Bazılarını karakovan usulü petek takmadan yaptırmış.

Osman POYRAZ.Bal hasatlarını birtirip çayı demlemiş.Bizde içmeyiz demedik.Çayları yudumlarken sohbet ettik,Oda bir kamu görevlisi.Yanındakilerde köyden Seferoğluları çiftlik sahipleri işte.İlk baştaki Öğretmen emekli olunca arıcılık yapacakmış.

Karakovan usulu yaptırdığı ballı çek dedi bende çektim.

Telli oğulları görmesin,Seferoğullarının çiftliginde karakovan balı oldugunu şavaş çıkar.

Bu arılıktada işimiz bitti doğru kendi arılarıma .

Dün öldürmek için yumak olmuşlardı,şimdi durum farklı.



Pürene tekme atıgında toz çıkıyor.Bal vermesi için toz çıkması gerekiyor.


Bu resmi arılık içindeki açık pürenleri görmeniz için çektim.Kovanların arasında hala yeni açan pürenler mevcut.

Bu eşleştirme kutusunda iki yedek anaarım daha var.Biri hazır biri ise henüz eşleşmemiş.
Hala yeni açanlar var,kovanların arasında bile açık püren mevcut.



Bu resim Kocayemiş çiçegi ve püren karışık yerde.

Yan yana çiçekler püren ve kocayemiş çiçegi.

Kocayemiş yeni bal vermeye başladı,arılar daha az ziyaret ediyor.



Daha önce siz resimlerini görmüştünüz,Yücel diye bir abimiz vardı,bu arılar onun,yaklaşık 1,5 km.den çektim arılıgına gidemedim.Salı oda arıları kaldırıyor.



Geçmiş pürenlikler.Aralarında açıklar tek tük var.Bazı öyle yerler varki daha hep yeni açıyor.

Bu kertenkelenin 5 resmini çektim.Biri bayagı uzak daha yakın,biraz daha yakın,derken 20cm kadar yaklaşıp resimledim.Nasılsa resimler tamam deyip el demirini kaptım,ama ıskaladım.

Kendine dikkat et arıbakanı görmesin .

İgoanamı acep bu????????






Pürende kısa bir çalışma.

2 yorum:

Ballı Baba dedi ki...

Kovan uçuş deliklerini daraltıyorsunuz, hayvan oraya çıkana kadar üsü başı yırtıldı yazık değilmi...
Buralardada çok var ama bu kadar güzel renklisini görmedim. Kış beslenmesi için uğramış anlaşılan

HB dedi ki...

Bunun ırkı ne acaba? Melez ama neyin melezi....