30 Eylül 2007 Pazar

30 EYLÜL PAZARDA BÖYLE GEÇTİ.

Bir dokun bin işit.Lakabı Vatandaşmış bu arıcının.İstanbul Kartal'dan.Doğum yeri ise Sivas.
Yeni kovanlarına macun çekiyor,şimdiden bahara hazırlık başlamış.Adı ise İlhami YILDIZLI.
2003 yılının dergisini gösterdi.Bayagı mücadeleler yapmış.Bir birimizden kopuğuz ama dertlerimiz hep aynı.Kopuğuz diye şunun için dedim,yüz arıcıdan doksan tanesi,internet kullanımını bilmiyor.Bu hazfta bunu gözlerimle görüp kulaklarımla dinledim.Bunlar tam arıcılık yapıyor,biz hobiciyiz.Ama dert ve sorunlar hepimizin.
Arıcı vatandaş eşiyle filan haber olmuş bir zamanlar.Meteoroliji den emekli olmuş.
Gittigimiz yerdeki sorunlar,her yerde menşey almak,ormanda acayip para alınıyormuş arı konduğunda.Vatandaş herkese rest çekmiş,Türkiye toplaraklarını nufusumuza böldürmüş,bu yerde şimdilik bana düştü diyor arı koymak için.
Ruşet öksüz kaldı,bakalım ana yapabilecekmi.Aslında kışlatmak istiyordum ama Muğla anasını aktif yapmam lazım.
Bu kovanda belki on kovandan arı var.Kuvetli arılardan birer çıta silkeledim.Ustalar uçup gitti.Acemi gençler burada kaldı. Bende atıl duran üç nolu oğulun anayı bu kovanda aktif hale getirdim,kabul görürse.Yaklaşık 2 çıta genç arı var.İki çıta ballı polenli verdim ortayada esmer boş çıta,yemliginide doldurdum.Vatana millete hayırlı olsun.
İş bitimi yanımızdaki villadaki bekçi Murat'ın bir kovan arısı varmış.ona bakım yaptım.Kovan içinde 15 lik 24 lük çıtalar karışık,arı dagılmış 10 çıtaya.Kovan içinde 2 çıta arı yok ana her tarafa yavru atmış.Balı yoktu şurup verdik.Maske götürmüştüm çok saldırgan demişti hiç saldırmadı.Körük olarak karton kullandım. Karton alevsiz yanıyor ve güzel duman yapıyor. Hiç arı kalkmadan işi hallettim.



Neden bu kadar tedirginler anlamadım,yada şöhret olmak istemiyorlar.başka altarnatif yok.
Pürende çok zor arılı resim alıyorum.Arılar bir türlü poz vermediler gitti.
Bol polen topluyorlar,bazı kovanlar kendini baharda zannetti yalancı memeler var çıtalarda yeni yapılmış.arılar baharda yaparya çıtanın altlarına,ondan.
Bazı pürenlerin rengi o kadar güzelki,resimde o güzellik kalmıyor.
Bu mevsimde açmış bir gül.Şahane bir kokusu vardı.
Narı unutmuşum daha bu olmamış.Trabzon hurmalarıda başlamış ama daha dalamadım.

Hacı aamcanın en son olan üzümleride oldu.Baharın can eriğini yiyemeyiz demişti,yeri satacakya::))
Polen gelişi çok güzel.Hatta ihtiyacın çok üstünde şu an polen stoklanmış.Henüz püren nektar vermedi,bir kaç kovanda çıtalarda ağarma var.
Çıtayı çektim,acayip haraket eden bir arı vardı.Dedim buna ne oldu.Hemen inceledim baktımkk d iğer arılar onu takip ediyor ve izliyor.Demekki yön tarifi bu.
Dün görmüş olduğum eşek bu gün yolumu kesti.Abi resim olmaz ,filimimide çek dedi.Eşeği kıramadım.Yerlere dökülen ahlat denilen armutları yiyiyordu uyanık.Meşur olmak istiyor.Bundan sonra başına bir iş gelmese bari.
Bu kovanda her kuvetli kovandan arı var.Sığırlıktaki üç nolu oğulun anasını ruşetten buraya aldım.Yazık ruşette zıpır zıpır ana boşa beklemesin.Ogulların biri kaçtı,diğer 3 tanesi kovan hayatına geçtiler.Kabulde inşallah sorun olmaz.

2 yorum:

emin benli dedi ki...

Gerçek bir bakanı özlemiştik.
Arı bakanı olarak arıcıların nabzı bu kadar tutulur yani.
Bravo.
Sayın Bakanım,sahipsiz arıcılar olarak ricamız,birliklerin başındaki gereksiz tipleri denize döküp sizin oraya geçmeniz.

İlhami Uyar dedi ki...

ali bey pürenden nektar alımı başladımı durumlar ne alemde ,yağışların gecikmesinden olsa gerek Yağcılar civarında daha hareket yok iyi çalışmalar kolay gelsin