19 Ağustos 2007 Pazar

TRAKYA'DA BU SENE SON RESİMLERİMİZ.HABERİN KAYNAĞI BURASI.GEL VATANDAŞ.GEEEELLLL.

Alt katada bakamadım belkide boş yer kalmadı balların arasında boşluk arıyor garibim.renk olarak karniyoluda andırıyor.trakyadada bu tür arı çok kafam acayip oldu.bir sürü soru işaretleri.
Güzelim sırları kontrol ediyor.her işi kendisi görecek sanki.sen git yumurta at.
Evet bu benim bu sene tespit ettigim kalburculardan biri.
Kovanlarada arı kalmamış ama bal fena değil.Allah bereket versin.yakında süzüm cemiyetimiz var.sadece davetliler katılabilir.davetiyeler için adres daha sonra.
Bir ağkelebeğini hırpalayıp kovanın musluguna attım mafettiler.
Ahmet abi hava atma bak bende yapmak zorunda kalıyorum.ne oldu bak bende yaptım işte.
İbrahim abinin evinin avlusundaki arılığındayız.Lüleburgaz/Karamusulköyü.
Karamusulköyüne gittigimde benim makam aracımdı daha önceki yıllarda.5 milyonluk mazotla 2 ay işimi görürdü.arılığa gidip gelmeye,süzülen balları İbrahim amcanın depoya getirmeye yarardı.üç ileri bir geri skoda kamyonet atıklarından el yapımı bir ton istihatlı şahane araç.en sevdigim yeride önünden bir kolu var onu çevirip çalıştırıyorsunuz,herkes çalıştıramaz onuda söylüyüm bariii.
Polamiye ağacı,Çin'den gelmiş.gemicilikte kullanılıyor ve çok uzunve çabuk yetişen bir ağaçmış.2 senede 7-8 metre olmuş zaten.
Not.Arılığa ekerseniz bu ağacı,oğullarıda vinçle alırsınız.::))) gülmeyin buldunuz bedava oğulu.....
Kovan incelemeleri sırasında hemen gözüme çarptı,dedim dur.bu çıtalar nereden geldi bu kovana yoksa bu kovanamı ait.yok başka yerden geldi ama hangi kovan oldugunu bilmiyor.Bu arıya kalbucu denir ve özellikleri şudur deyince, çoktandır İbrahim abide bu arıdan arıyormuş ama hangi kovan olduğunu bilmiyor,ara bulursun evine kadar gelmiş ::)))
İbrahim abi seneye kadar bu arıyı bul.lazım olacak.
İbrahim abimin torunu.
Ben resimleri çekerken dedim ona 2008 arıcılık maske modası diye,o da acayip gülüyordu.bizde bayagı güldük hala gülüyom
Azeri Ahmet,maskesini kapalı bir yere koymadıgı için,fare elek teline gıcığı var gibi hepsini traşlamış.kapalı yer dediysek fare giremeyecek kadar kapalı.
Resme baktıgımda arının 3 çıtaya bastıgını görüyorum.arıcı burada araya bir çıtada dalıp,kovan çıtalarınıda tamamlamış.zayıf bir arıda kovanda kaybolmuş gitmiş.şuç arıda degil,bu arya bu kadar çıta verende.şimdi hepimize ibret olur kanısındayım.
Şu çıtayı saglam arıya verin temizleyemez.
En çok hazır örülmüş peteklere acıdım.
Ağkurdunun kozası,buradan kelebek olarak çıkacak ve başka yerlerde icraata devam edecek.zayıf arı ve arıcı bulursa bayram eder. Arıları yola hazırlarken bununla karşılaştık.sönmüş koavanlar.2 kovan böyleydi
Kelebek bekliyor her tarafı mafetmiş.madalyamı isterki,ödül olarak yakaladıklarımızı öldürdük.

1 yorum:

fatih güneş dedi ki...

YA Ali Abi;
Çün' den ağaçta getirmişssiniz ya bravo doğrusu, yakında birşeyler daha gelecek ama söylemiyeyim onu sen anladın:)