5 Ağustos 2007 Pazar

BU SENEKİ TEK TATİL YAPIŞIM.İLK DEFA BALIĞA GİTTİM.

En erken açan pürenler bunlar.daha hemen yanında bir ay sonra açacakları var.

Bu pürenler Esenceliköy merasında
"arı bakanı"her tarafa bakmaya devam ediyor. tatile bile gitsek biz işimizi aksatmadan bakarız işte.çiçeklere o kadar baktım tek tük bal arısı vardı.bu bölgede şu an çiçekler,arı bekliyor.
Burası Şile,nin Esenceli köyü,Kurtdoğmuş köyünün karşısına düşer aralarında Ömerli barajı var.yerler tamamen püren ve püren bitiminde açacak kocayemiler.orman tamamen püren ve kocayemiş kaplı.köyden baraja inerken sağ taraf.bu meranın karşında Pendik,in Kurtdoğmuş ve Ballıca köyleri var.
Nefis olmuş laf aramızda. işlerin zor tarafı bana kalıyor.
Birazda yemek yedik işte,çay felan içtik hoşaftan önce.
Bambus arı,bol miktarda vardı birde filim çektim.
Bunun içinde yabani elma,kızılcık ve 3 çeşitte erik var.
Kızılcık bu sene çok ufak bazılarıda kuraklık nedeniyle dalında yanmış.
Belkide dagda topladıgından eve getirmeden ilk hoşaf yapan benim. 30 şekerle başladım,150 şekerden sonrasını saymadım.çok keskin oldu.malzeme bolya.
O kadarda uğraştık,yemleri diktik,ama yemediler bee.
Ah Oktay ah,bizemi kaldı barajdaki balıkları mısırla beslemek.hadi sen rezil olun,benim suçum neydi?
Ağustos böcegi gibi olmamak lazım.hep karıca gibi çalışmalı.
Balık tutamadık ama bayagı kompostoluk erk tuttuk.Ramazan ayına hazırlık oldu.

Ömerli Barajı sular epey çekilmiş.hemde çok.
Yükseklik olarak su bana göre 5 metre aşagıya inmiş.
Barajda işler karışık. Suyun nerden nereye geldigi ve mesafe olarak Oktay,ın boyuna bakarak tahmin edebilirsiniz.Oktay,ı görmek için resmi büyütün.

2 yorum:

Ballı Baba dedi ki...

ali, şimdi ayıp ettin. Balığa giden adam aç döner ama et ızgara yapmaz. Sen balığa değil pikniğe gittim desene. Afiyet olsun onca yoldan sonra acıkmışınızdır ama canım hoşaf çekti bunuda bilin....

Ali Türk dedi ki...

sorma başımıza geleni,barajlara her yerden girişi kapatmışlar.Kurtdoğmuş köyünden giremedik.35 km yapıp Esenveli köye gittik gene giriş yok.gece 12 ye kadar ormanda yol aradık.arabanın her tarafı çizildi.eksozu kırdık.daha Oktay'ın babası arabayı görmedi tamire verdik.birde pasta cila çekilecek.gece 12 de pes edip oldugumuz yerde konakladık.ertesi gün 11 civarı barajın kenarına ulaştık.ben zaten umutlu degildim.iki senedir balık yok.3 sene önce bu gittigimiz yerde biri 6 kilo biri 10 kilo gelen iki balık tutmuştum.bir daha vurmadı.ilk defada tatil oldu işte bu sene. barajda bol bol yattım.bir ara hamak resimlerinide atarım.